minaminis

Alla inlägg under juli 2009

Av Lisa - 29 juli 2009 10:42

Idag började vår dag sent, för sent för att det ska gå att få stora i säng i vettig tid ikväll. Jag brukar nämligen få väcka henne klockan åtta varje morgon. Liten vaknar oftast då så det passar bra. Men idag sov vi, till tjugo över nio. Så det blir ingen rolig läggning ikväll.


Idag har vi inte mycket på schemat, en runda in till staden för att köpa present till de nyblivna storebrorsorna. Tänkte köpa något tll deras trädkoja där dom ska ha djungeltema, men vad???? Inte lätt.

Ikväll ska vi till dom och titta på bebisen. Jag har ju redan tjuvkikat på honom men ikväll ska hela familjen få se på underverket. Och då kan det nog vara viktigt med någon present till grabbarna.


Sen blir det nog en runda i spåret. Tänkte ge mig på en något längre tur. Har blivit medlem på en riktigt bra sida på nätet, jogg.se, där man bl a kan föra träningsdagbok. Där kan man även mäta upp sina rundor. Dom har kartor och satellitbilder över det mesta. Så jag har mätt upp en runda som är 6.66 km. Har bara sprungit strax över 5 innan (iofs jobbiga 5) men nu är det dags att utöka. Ska ju springa Gränumsloppet i slutet på augusti och det är på 6.3 km så det gäller att träna :)


Kanske får bli ett par nya löparbyxor när man ändå är inne i stan. Får se vad ungarna tycker!

Av Lisa - 26 juli 2009 12:57

Såhär fin va Liten igår. Det var nämligen fest för hela slanten. Svärmor hade 50 års baluns. Så vi var uppklädda till tänderna hela familjen. Sent blev det också, klockan tre gick vi och la oss. Så lite trött är man allt idag. Trots att jag fick sovmorgon til klockan elva!


Stora sov över hos farmor och farfar, efter att ha somnat i mitt knä, helt slut efter 6 timmars nonstop lek med nya kompisen. Mannens systers sambo har en liten kille som är lika gammal som Stora och dem fann varandra direkt. Så hon var överlycklig över att de skulle sova över där båda två.

Antar att de är i full gång med lek nu.


Vi ska strax bege oss ut till dom för att äta lite god mat som blev över och såklart, kramas med stora som vi har saknat.


Jag och mannen pratade igår om att springa en runda, men jag vet inte. Idén lät bättre igår än vad den gör idag. Är rätt seg. Kanske vi tar det ikväll. Annars ska jag och vännen ta en runda imorgon. Samma vän som har dragit in mig i detta från början :)

Av Lisa - 26 juli 2009 12:45

(Bild lånad från Bus & Rackartyg) 


Var inne i stan igår, var ju tvungen att köpa en välkommen-till-världen-present till gossen. Det blev en bodysuit från IdaT och en nalle från Miljö. Får se om vi ska hälsa på dem idag eller om vi väntar. Ivilket fall smyger nog jag bort en runda för att kika. Är så nyfiken på bebisen.


Av Lisa - 24 juli 2009 18:59

Ut kom en "liten" pojke som ska heta Vilner.

Kommer snart på webbisar så håll utkik.


Längtar så efter att få träffa dem.

Vet ialla fall vem som ska bege sig in till stan (Bus & Rackartyg) imorgon och inhandla kläder åt gossen.

Av Lisa - 24 juli 2009 10:57

Idag är det nervöst, idag väntar vi

idag hoppar vi till så fort mobilen piper eller telefonen ringer

vill ju veta, vill ju att det ska vara klart

vill veta vem du är

kom igen nu, vi längtar ju efter dig

Av Lisa - 23 juli 2009 22:36

Ikväll har det varit bio för mig och stora, Ice Age 3. Mysigt att komma iväg lite bara hon och jag. Den var bra, men lite väl läskig för en treåring. Mycket läskigare än ettan och tvåan. Men det vara bara mysigt när tjejen ville krypa upp i mammas knä och titta.


En löprunda har hunnits med också. Idag var det tungt. Första gången sen jag började som jag verkligen fick kämpa för att ta mig runt. Men så är det väl, det går upp och ner. Men jag kämpade på och nöjd som bara den är man när man är klar.


I natt hoppas vi på bebis....men om inte annat så har den lovat att titta ut imorn, jag längtar.


Nu, sängen.

Av Lisa - 23 juli 2009 13:44

å så gott med en kopp kaffe

har precis ätit, maten står fortfarande kvar på bordet,

men jag orkar inte

Liten sover och Stora leker i sin lekstuga

jag var bara tvungen att ta tillfället i akt och njuta

njuta av en stund för mig själv,

med en kopp kaffe och datorn

Av Lisa - 23 juli 2009 10:10

Stora kollar på Madicken och lär sig bra ord som dumma unge och annat sånt.......... jaja, det dusten får vi väl ta sen.

Ovido - Quiz & Flashcards