minaminis

Alla inlägg under maj 2009

Av Lisa - 31 maj 2009 23:04

Idag har jag haft en sån där riktig toppen dag. Jag har blivit på upppassad och bortskämd av mina små och mannen. Fick sovmorgon såklart, några timmar extra för dagen efter och mors dag. Blev väckt av mina fina med paket på sängen. Fick min fina vita stelton kanna som jag så länge velat ha.

Sen var det frukost på altanen, temperaturen var redan hög och solen sken. Sen bara slappade vi, lekte och solade. Barnen plaskade med vatten och vi bara njöt.


Sen fick vi köra en liten tur till våra mammor. Middag med god lax hos mannens föräldrar sen bjöds det på fika hos mina.


Bara lek och skönt idag. En sådan underbar dag då man inte kan känna något annat än ren och sann lycka.


Tack min fina familj. Jag älskar er så!

Av Lisa - 31 maj 2009 22:51

Gårdagen var superlyckad. Det var bra jäkla längesedan som jag hade sååå skoj ute. Brukar vara standard att förfesten är skoj men ute är skit. Har ju alltid hamnat på harry´s innan och ålder där är oftast inte så hög.

Denna gången blev det Karlmans och stället var proppat med folk. Och det var så mycket folk jag kände ute. Hade fullt upp med att båda hinna med att prata med alla och sen dansa till all den härliga musiken.


Riktigt riktigt lyckad kväll. Inte blev det sämre av att jag vaknade imorse och mådde prima. Lite huvudvärk som lätt kunde stoppas med lite alvedon, men förövrigt toppen.



Av Lisa - 30 maj 2009 07:56

Jodå, stora somnade så sött igår och har sovit hela natten. Fatta att man är stolt. Hon var nog verkligen redo för detta, kanske mer redo än mamma och pappa. Vi tyckte det var ganska skrämmande.


Liten har med slagit på stort och sovit hela natten utan att vakna en gång, så jag är utvilad.


Jag och Liten är uppe, resten av familjen sover. Men ska snart väckas. Köpa lite nybakade frallor och äta en god frukost. Sen ska dagen spenderas ute, i hopp om lite färg.


Ska man ta sig in till stan för en liten skojakt, eller ska man helt enkelt strunta i det och bara va hemma med familjen och njuta? Jo jag tror nog så.


Trevlig lördag gott folk!

Av Lisa - 29 maj 2009 22:02

Lilla lilla duktiga stora. Ikväll har min älskling varit så duktig. Hon har lagt alla sina nappar i en påse och grävt ner dem på det stället där lekstugan ska stå. Så duktig, lilla lilla tjejen.


Mannen och hans kompis ska nämligen börja bygga ihop den imorgon så hon fick välja själv. Antingen gräva ner dem nu innan eller vänta tills den är klar och byta napparna mot nyckel till lekstugan. Men hon ville gräva ner dem idag. Vi frågade flera gånger för hon har verkligen inte velat innan. "Nej inte idag men kanske imorgon" har svaret alltid blivit. Men idag var hon beslutsam, hon ville gräva ner dem. Tyckte det var så spännande. Hon grävde och vi tog kort.


Så nu har hon lagt sig, återstå att se hur det går. Hittills har det gått hur bra som helst. Frågade innan om hon fick hämta nappen och snutten och mysa i soffan. Men då sa jag att napparna har du ju grävt ner. Ja, just det ja sa hon och sprang iväg och hämtade snutten. Sen inget mer.


Älskade älskade lilla hjärta vad du är go!

Av Lisa - 29 maj 2009 19:01

dagen har spenderats i staden i jakt på den perfekta outfiten till imorgon. eller bara något snyggt.... det duger med.


Jag ensam med flickorna. Löfte om klubba och tuggummi om man skötte sig, Stora då alltså. och ja, mutor kan vara bra ibland.


Vi hade inte avverkat många affärer förrän vi märkte att Liten hade slängt ut nappen och snutten ur vagnen. Bara till att vända på klacken och gå tillbaks där vi varit, men dem var nowhere to be find. Blev till att traska upp till Miljö för att inhandla ny napp och snutte. Sen kunde hon somna, om än med protest för den nya snutten var såklart inte lika mysig.


Sen var det lunch med mannen, en kebab på marinas som på den gamla goda tiden. Och det stämmer, den var godare förr.


Men sen kunde jakten på kläderna börja. Hittade två supersnygga klänningar på Karl-Oskar & Kristina. Totalt olika varandra. En supersnygg rosa klänning med vita prickar, så snygg. Och sen en riktigt cool klänning från Rut m.fl Det blev den coola klänningen. Pix på den kommer imorgon.


Nagellack och mascara inhandlades med. Väska och sommarklänning blev det med. Skor stod på listan men det hanns inte med. Hade velat ha ett par svarta gladiatorsandaler till men får se, har ett par vita som kan passa till, även ett par vita med high-heels om man vill hotta till det lite extra. Och det är mycket möjligt att jag vill.


Ska bli riktigt roligt imorgon. Har pratat med en massa goa människor som också ska ut, så för en gång skull kanske man får riktigt skoj ute. Brukar inte bli det när man går till harry´s men imorn blir det karlmans.


Och ja Stora fick båda klubba och tuggummi och nappen och snutten hittades. I den sista affären vi var i innan vi åkte hem. Hade inte ens tänkt kolla där för jag var säker på att hon tappade dem efter den affären. Men nopp. Så, slutet gott allting gott.

Av Lisa - 28 maj 2009 10:23

Jag ska ut på lördag! Japp, det var ett tag sen. Men på lördag smäller det. Ska bli så skoj.


Men vad ska man ha på sig? Har noll koll för tillfället känns det som.


Hade gärna sett ut såhär men kan nog inte göra något underverk på bara två dagar.


Tips någon?

Av Lisa - 28 maj 2009 10:11

För tillfället är det jag som lagar maten i detta huset 99 gånger av 100. Beror ju i och för sig på att jag är hemma med barnen och måste således utfodra dem. Men ialla fall.


Sa till 3-åringen imorse:

(Jag) - Ikväll ska jag iväg och klippa mig så pappa ska laga middag till er?

(Stora) - Åh, blir det smältande ost då?


Är det vad hon tror att pappa klara av? Jag var såklart tvungen att ringa mannen direkt och berätta detta.


Till saken hör iofs att stora älskar macka med smält ost för tillfället, och det är mannen som har introducerat henne för detta.


Men ändå!

Av Lisa - 28 maj 2009 09:48

Nu skiljer sig Linda Skugge. Jag tycker inte om att folk skiljer sig, speciellt inte någon som Skugge, som jag anser stå med båda fötterna på jorden. Om någon som hon, feministen själv, inte fixar ett äktenskap, vem gör det då?


Eller är det bara för att hon är sån ultrafeminist som hon inte fixar det? Måste man som kvinna dra det tyngsta lasset hemma för att det ska funka?

Hmm, tål att tänkas på.


Sorgligt är det ialla fall når folk separerar. Jag som tror på livslång kärlek får en törn i hjärtat varje gång några som jag tror har haft det "perfekta" äktenskapet skiljer sig. Men vad fan vet jag om hur människor har det? Inte ett smack.


Ovido - Quiz & Flashcards