minaminis

Alla inlägg under januari 2010

Av Lisa - 26 januari 2010 22:23

Åh vad jag är tråkig som inte har skrivit här på såå länge, men för tillfället vet jag inte när den tiden ska finnas. Hinner som mest med en sväng på Facebook på kvällen när barnen har lagt sig. Men det är väl så det är i verkliga livet.

 

Jag trivs ialla fall som fisken i vattnet på mitt nya jobb. Kanonbra arbetskamrater och en arbetsplats med enorm potential för den anställde. Mitt arbete som jobbcoach kommer med all säkerhet att vara roligt och utvecklande men jag vet att jag vill vidare. Och det finns gott om vägar att ta, så det känns oerhört positivt. Men först och främst ska jag arbeta med detta ett bra tag såklart.

 

Jag är inne på min andra introduktionsvecka. Det var med något riktigt bra. Bemötandet man fick och den planering som fanns för mig direkt när jag kom.  Ett helt färdigt schema för mig de första två veckorna med inbokade möten. Inte riktigt vad jag är van vid från min tidigare arbeten.

 

Nästa vecka ska jag börja ta emot sökande och veckan efter det åker jag till Göteborg på utbildning. Riktigt roligt att få komma iväg på utbildning, ska verkligen ta in allt jag bara kan. Däremot kommer det vara tufft att vara ifrån barnen så länge. Åker tidigt på måndag morgon och kommer hem sent på fredag kväll. Har aldrig varit ifrån dem längre än två nätter. Och nu dröjer det från söndag kväll till lördag morgon innan jag får se dem. Det kommer kännas i hjärtat! Men det får gå helt enkelt.

 

Ska försöka på att bli bättre på att skriva här.  Även om det inte blir lika ofta som innan.

  

Nu är det dags för sängen för min del!


Godnatt!

Av Lisa - 14 januari 2010 13:23

   


(Bilder från Bus & Rackartygs hemsida) 

 

Hemma från stan, gjorde väääärldens fynd på Bus & Rackartyg. Hittade ovanstående byxa och träningsjacka från Hummel för HALVA PRISET. Tänkte köpt detta till Stora i höstas men blev för snål då det kostar en del. Gick inom i dag bara för att kika lite. Hittade först byxorna, två stycken kvar, varav ett par i rätt storlek. Frågade om de möjligtvis inte hade någon jacka kvar. nej det hade dom inte, eller jo förresten vänta lite, det var nog en som lagt en beställning på en jacka i strl 110 som ångrat sig precis.........jodå. Snacka om tur. det har jag aldrig. Men idag minsann. Så nu är kickan fit for fight till handbollen på lördag.

 

Fick även med mig byxor och luvjacka från Villervalla till Stora, samt en tröja från Småfolk, och en bodysuit från Villervalla till Liten. Allt för halva priset. Så jag kan fynda minsann.

 

Till mig blev det inte riktigt vad jag tänkt mig, men en väska fick ialla fall åka med hem. Hittade en som kan vara snudd på den perfekta väskan (för tillfället) för det ypperliga priset 349 kr. Perfekt. Men inga jeans och ingen bikini som med stod på listan. Nöjd ändå.

 

Nu ska här dammsugas innan flickorna ska hem från dagis. 

Av Lisa - 14 januari 2010 09:54

Jag letar efter den perfekta väskan. Den ska vara svart, den ska funka till jobbet och den ska gå att hänga över sig (cross-over, ni fattar va). Jag har letat i alla affärer som finns i vår lilla stad. Jag har letat på nätet, men tycker att det är för svårt att se hur de ser ut över nätet. Om jag väl hittar någon som jag tycker ser bra ut så kostar dem alldeles för mycket. Jag är inte sugen på att ge 1000 kr och uppåt för en väska, inte nu. 500 kr hade varit lagom, men det kanske är orimligt. Ska in till staden en runda idag och ge det en chans till.


                         


               

  

Något sånt här kanske, men ändå inte........

Nu ska jag ta ett tag med dammsugaren innan jag träffar Syster och Vilner på Elkedjan, vi ska kika på lite lampor.

Av Lisa - 13 januari 2010 19:52

Läs hur fint och berörande Vimmelmamman skriver om hur hon vill att hennes liv ser ut om 15 år...........

En berättelse av och om en människa som vet att det inte ens är säkert att hon finns där, om 15 år.

Av Lisa - 13 januari 2010 10:08

Så, då har mitt träningsår 2010 startat. Igår var jag iväg på mitt första step-up pass. Kändes riktigt bra att svettas lite och träningsvärken finns där idag, dock inte så mycket som jag hade trott. Men dagen är inte slut än, det kan säkert komma smygande under dagen.

Tänkte först inte gå på några pass i vår eftersom det är löpningen som jag ska satsa på i år men ensidig träning är ju aldrig helt bra. Så det får bli ett step-up pass och ett löp-pass i veckan nu under vintern. När det blir lite mildare ute så ökar jag till två löp-pass. I maj tänkte jag och några tjejer ladda upp med att springa vårruset (5km). Sen i sommar får man nog satsa på 3 löp-pass i veckan, för den 5 september är det dags för Tjejmilen..... Ska bli jätteroligt. Känner att jag behöver en morot om jag ska hålla igång med träningen. Eftersom jag inte lägger på mig kilon hur mycket jag än äter så har jag inte det som sporrar mig. Utan jag tränar mest för att hålla mig i form och va frisk, och det är inte lika motiverade (konstigt nog). Men en tävling i sikte gör ju att man måste ge sig ut. Så just nu försöker jag dra ihop ett gäng som vill hänga på till Stockholm. Har fått ihop några stycken men det är alltid kul om man är fler.

Så, nu när alla vet om det kan jag inte dra mig ur....bra det!

Av Lisa - 12 januari 2010 10:34



Dessa underbart fina skor kommer snart att vara i min ägo. Har ju tjatat om stövlar ett tag nu, men eftersom jag fortfarande inte hittat de perfekta stövlarna så ger jag upp det för denna gången, och satsar istället på dessa coolingarna. Hade tänkt köpa vanliga Converse i tyg men när jag såg dessa i skinn blev jag helt såld, och eftersom jag inte ska köpa stövlar sparar jag ju ca 1500 kr och då kan jag lägga lite av det på dessa...........right?

  

Då är vi inne på sista veckan innan allvaret börjar för min del. Jag tycker verkligen att det ska bli jättekul att börja jobba, men tycker samtidigt att det är lite sorgligt. Jag har varit hemma länge nu, över ett och ett halvt år. Och jag har verkligen haft det kanonbra. Har umgåtts jättemycket med kompisar som också har varit hemma. Både gamla vänner och nya. Så social som man är när man är hemma med barnen kommer man ju inte ha tid att vara sen, och det tycker jag är synd. Klart att man kommer fortsätta träffas men det blir ju inte lika ofta. Men jag känner ändå att jag inte har så mycket kvar att ge nu. Jag behöver det sociala och energin man får av att komma iväg och vara lite "viktig".

Idag är barnen på dagis, ska ha dem där några dagar denna veckan bara för att vänja dem lite. Dem har ju varit lediga nu i 3 veckor och sen börjar dom heltid på dagis nästa vecka. Så lite inskolning denna veckan.....

Jag ska passa på att få undan lite grejer som måste göras. Jag har lite postärenden, lite grejer som ska handlas i staden, mail som ska kollas och skickas och papper som ska städas undan. Kanske ska passa på att ta ner julstjärnorna med. Dom har väl gjort sitt. Så det är väl lika bra att börja....

Av Lisa - 7 januari 2010 21:52

            


(Personlig Almanacka)


Jag lyckas aldrig va ute i god tid och köpa en ny kalender när det blir nytt år. Hur svårt kan det vara? Jag vet ju att det nya året kommer och med det ett behov av en ny kalender. Men ändå...... Dessutom är jag alldeles för kräsen för att köpa en på Coop när jag handlar mat. Jag hittar aldrig någon bra. Måste liksom leta runt överallt efter den perfekta almanackan.

 

Nu tror jag att jag har hittat den. På sidan Personlig almanacka  kan man göra sin almanacka efter sina egna behov. Så det har jag gjort nu. Bara det att det tar två veckor innan jag får den. Inte bra...... jag är beroende av en kalender, skriver ner allt där. Det som inte står i min kalender, det finns inte. Så för tillfället (och i två veckor framöver) lever jag på översiktsidan över 2010 som finns längt bak i min gamla kalender. Det och en massa lappar som ligger spridda lite överallt med påminnelser om diverse saker. Får se hur bra det blir!

 

 

Har aldrig tänkt på att almanacka stavas med a, alltså almanAcka. Man säger ju almEnacka. Ialla fall jag.........

  

Av Lisa - 4 januari 2010 21:26

Har varit på IKEA idag, med mannen. Barnen fick vara hos farmor och farfar. Går lite lättare och smidigare där utan dem, ialla fall när man ska handla lite mer. Vi köpte golv till flickornas övervåning. Så snart kan det börja läggas, ialla fall i sovrummet. Snart klart för spackling och slipning därinne. Sen blir det tapetsering, målning och sist golvläggning. Fönstret ska bytas med, så visst en del kvar är det ju. Men men, vi är på väg.

Fick äntligen med mig PS skåpet som jag velat ha så länge. Vi ska ha det på kontoret. Perfekt med stängda dörrar när man har några klåfingriga barn

härhemma. Eller en klåfingrig Liten kanske man ska säg.

(IKEA)

Sen köpte vi lite annat smått och gott, en lampa, värmeljus och det gamla vanliga som brukar följa med hem. Skulle haft en vit byrå med, men den vi hade kollat ut va såklart slut när vi kom ner till Tag-själv-lagret.  Sängar till flickorna skulle vi köpa, men dom vi tänkte köpa såldes inte i Älmhult så antingen får vi köra till Kalmar och köpa dem eller beställa via nätet. Men visst är den fin? En varsin likadan till dem tänkte vi.

(IKEA)

Nu ligger mannen utslagen på soffan med feber, stackaren. Har lite dåligt samvete för att jag tvingade med honom till IKEA, han som inte var bra innan.  Men vad gör man? Barnvakt var ju redan ordnad     

Ovido - Quiz & Flashcards