minaminis

Alla inlägg under augusti 2010

Av Lisa - 26 augusti 2010 10:58

Lite pics från övervåningen. Dock bara från sovrummet för det andra rummet är inte hlt klart än. I sovrummet är allt klart förutom elementet som ska dit. Vi väntar på rörmokaren.

 

 

                                       

                 

Av Lisa - 26 augusti 2010 09:48

Idag ska jag till frisören och klippa mig och färga håret....äntligen. Har en utväxt som inte är av denna värld. Men jag å såååå sugen på att klippa av det. Särskilt när man ser bilder som denna. Hur snyggt som helst.



           



Men jag ska inte klippa av det, än. Vet att jag kommer ångra mig då. Vill ha långt hår till nästa sommar. Sen ryker det.

Av Lisa - 26 augusti 2010 09:03

Idag är jag hemma med Stora som har vattenkoppor. Vi är inne på fjärde sjukdagen idag. Mannen var hemma de två första dagarna och nu ska jag vara hemma idag och imorgon och sen är det helg och förhoppningsvis har hon blivit bättre tills dess. Natten till idag var värst hittills, hon kunde inte sova för att det kliade så mycket. Spelade ingen roll vad jag gjorde, hon bara låg och snyftade och vred och vände sig. Min stackars lilla flicka.

 

Liten har redan haft det. Hon tajmade in det så bra att hon fick det samma dag som vi skulle åka på husvagnssemester. Vagnen var packad och klar för avfärd mot västervik och sen vimmerby och Astrid Lindgrens värld. Men det var bara att börja packa ur den när vi såg hennes prickar. Jag kan säga att vi hade rätt besvikna barn här hemma. Det var liksom det som dem hade sett fram emot hela sommaren. Det som var vår semester......... Vi har såklart försökt gottgöra dem så gott vi kunnat och vi funderar på att ta en endagars tur till vimmerby innan dem stänger för hösten.

 

Förövrigt så måste jag säga att denna sommaren har varit en av dem härligaste ever. Kanske kan det vara för att jag har haft min första riktiga semester, fem härliga veckor på rad. Härligt att veta när man går hem att man har något att komma tillbaka till. Sen har vi haft en härlig fördelning av nytta och nöje. Jobbat lite hemma, övervåningen är så gott som helt klar, fattas någon list och så. Sen har vi slappat och umgåtts med vänner....mycket och spontant, så härligt.

 

Tänkte gå upp på övervåningen och fota lite, kul att se vad som har hänt sen sist.

Ovido - Quiz & Flashcards