minaminis

Alla inlägg under februari 2011

Av Lisa - 12 februari 2011 16:40

Tiden räcker inte till för så mycket mer än jobb och barn för tillfället. Veckorna går i en rasande fart och helgerna är uppbokade. Idag fick vi lite oplanerad tid över då Liten vaknade med feber. Vi hade nämligen bestämt att vi skulle hälsa på min kusin med familj i Växjö men det fick ställas in tyvärr. Så det blev en soft morgon och Stora kunde gå på handbollen. Vi fick även till en liten promenad i solen då Litens feber gick ner. Blev några bilder tagna med nyinköpta kameran. Ingen privat kamera men jag har köpt in en kamera till mig på jobbet. Så den fick följa med hem för jag behöver lära mig den en aning. Roligt är det att ta kort men det är verkligen inte så enkelt om man vill få till det med alla inställningar. Blev dock väldigt nöjd med många av korten. Dessa bland annat.


    




Just nu sover Liten, Stora är hos en kompis och mannen spacklar på övervåningen. Lite småfix som är kvar som vi inte tagit tag i innan. När vi gjorde om däruppe så byggde vi in spaljén som fanns där och det är nu en vägg som går upp i midjehöjd. På den ska en överliggare ligga med inbyggda led-lampor som ska lysa ner på trappan. Ja, ni förstår. Så det håller han på att fixa. Jag har suttit och pillat lite med InDesign, tänkte få till några fina inbjudningskort till bröllopet.

 

Men nu ser jag att det är dags att gå och hämta hem Stora så att lördagsmyset kan börja!

  

Av Lisa - 5 februari 2011 14:48

Har varit osynlig här sedan jag började jobba. Shit alltså vad jag har varit trött denna veckan. Jag fattar inte hur man ska fixa allt med jobb, dagis, barn och träning. Men jag antar att man kommer in i det med. Det gjorde vi ju förra året. Men det är mycket att jobba 100% båda två.

 

Ialla fall, jobbet är kanon. Det är väldigt väldigt mycket. Och det är mycket som läggs över på mig direkt som ska fixas. Inte jättemycket tid till att växa in i rollen utan ganska så skarpt läge direkt. Roligt såklart men det ställer rätt höga krav på en. Om jag fixar detta så tror jag att jag kan ha roligt på jobbet tills jag går i pension, inte növändigtvis på samma ställe men att jobba som informatör verkar superkul.  Skämt å sido men jobbet är verkligen stimulerande och omväxlande. Men det gäller att satsa allt nu och göra ett riktigt bra jobb så att jobbet är mitt även efter provanställningen.

 

Idag är det lugnt för mig och barnen. Mannen är på herrklubbsaktiviteter och jag skulle egentligen varit iväg med tjejklubben men vi lyckades inte fixa barnvakt så jag fick vara hemma med barnen. Mannen var nämligen med och ordnade herrklubben denna gången. Vi har både varit på gympa och handboll och nu ska vi till syster på fika.

Av Lisa - 5 februari 2011 14:41

Har fastnat löjligt mycket för denna låten.

 


För vi har varann

För vi har varann

och det finns dem

som säger att då e det sant

och det finns ingenting,

det finns ingenting

vi inte kan

för vi har varann

Ovido - Quiz & Flashcards