minaminis

Alla inlägg under mars 2010

Av Lisa - 18 mars 2010 08:01

Är det möjligtvis våren som är på väg? Inga minusgrader så converesen ska invigas. Härligt härligt. Synd bara att det är för kallt för skinnjackan så man måste bylta på sig vinterjackan ändå, men snart så....

 

Sitter med en ljuvlig kopp kaffe vid datorn och njuter. Barnen är lämnade på dagis lagom till frukosten och jag körde hem för att slänga i mig en macka och en god kopp kaffe innan jag ska vara hos doktorn.

 

Veckan som gick bestod av kalas, kalas och kalas. Så nu är vår 4-åring ordentligt firad. Först firades hon av mamma, pappa och lillasyster i tisdags när hon fyllde år. Det var frukost på sängen, paketöppning, tidig hämtning på dagis, McDonalds, marängsviss, lek med de nya leksakerna och mys med nya "Space Buddies-filmen i soffan. I lördags var det dags för barnkalas, 9 stycken 4-åringar och en obstinat 1,5 åring som med skulle vara med. Det var high-life i 2,5 timme, men roligt hade dem och Stora var nöjd som bara den när kalaset var över. I söndags var det dags för släktkalas, så massor av paketer (bland annat en ny fin cykel, en cerise sittpuff, spel, My Little Pony och massa annat) smörgåstårta och avslutningsvis en tårta med Rose-bud och B-doug på. Stora var i sjunde himlen.

 

Så början på denna veckan har varit en mycket trött sådan. Känns som om vi börjar repa oss nu, lite för varje dag som går.

 

Nu är det dags för mig att bege mig. Idag blir det en kort dag på jobbet, sent in pga av doktors besök och tidigt hem för att hämta Stora på dagis. Mannen ska nämligen ta med Liten på 1,5 års kontroll på BVC. Då slutar jag tidigare och hämtar Stora så vi kan ut och cykla en runda.


Av Lisa - 6 mars 2010 09:32

    

 

Redan mars, och bara tre dagar till min fina flicka fyller 4 år. Tänk att hon har blivit så stor, fyra. Det känns som om det är stor skillnad på tre och fyra. Det känns verkligen som om hon har blivit flicka nu, om ni förstår vad jag menar.

 

Hon räknar och hon skriver sitt namn. Hon kan alla veckordagarna och hon älskar fredagar och lördagar! Hon vet vad hon vill ha för kläder och hon vet definitivt vad hon INTE vill ha. Hon säger många kloka saker hela tiden och hon kan bli arg som ett bi. Hon kan smälla igen sin dörr och skrika att hon inte vill bo här, och hon kan krypa upp i min famn och säga att jag är den snällaste mamman i världen. Hon är min fina fina flicka och jag älskar henne så otroligt mycket, mycket mer än vad jag trodde var möjligt. Det finns inget jag inte skulle göra för henne, hon betyder världen för mig.


Idag ska hon och jag in till stan för att köpa grejer till hennes barnkalas som hon ska ha nästa helg. Bara hon och jag inne i stan, strosa runt lite och handla lite smått och gott. Kanske ta en fika och sitta och prata, bara hon och jag.

Ovido - Quiz & Flashcards