minaminis

Direktlänk till inlägg 18 mars 2010

kvalitetstid

Av Lisa - 18 mars 2010 08:01

Är det möjligtvis våren som är på väg? Inga minusgrader så converesen ska invigas. Härligt härligt. Synd bara att det är för kallt för skinnjackan så man måste bylta på sig vinterjackan ändå, men snart så....

 

Sitter med en ljuvlig kopp kaffe vid datorn och njuter. Barnen är lämnade på dagis lagom till frukosten och jag körde hem för att slänga i mig en macka och en god kopp kaffe innan jag ska vara hos doktorn.

 

Veckan som gick bestod av kalas, kalas och kalas. Så nu är vår 4-åring ordentligt firad. Först firades hon av mamma, pappa och lillasyster i tisdags när hon fyllde år. Det var frukost på sängen, paketöppning, tidig hämtning på dagis, McDonalds, marängsviss, lek med de nya leksakerna och mys med nya "Space Buddies-filmen i soffan. I lördags var det dags för barnkalas, 9 stycken 4-åringar och en obstinat 1,5 åring som med skulle vara med. Det var high-life i 2,5 timme, men roligt hade dem och Stora var nöjd som bara den när kalaset var över. I söndags var det dags för släktkalas, så massor av paketer (bland annat en ny fin cykel, en cerise sittpuff, spel, My Little Pony och massa annat) smörgåstårta och avslutningsvis en tårta med Rose-bud och B-doug på. Stora var i sjunde himlen.

 

Så början på denna veckan har varit en mycket trött sådan. Känns som om vi börjar repa oss nu, lite för varje dag som går.

 

Nu är det dags för mig att bege mig. Idag blir det en kort dag på jobbet, sent in pga av doktors besök och tidigt hem för att hämta Stora på dagis. Mannen ska nämligen ta med Liten på 1,5 års kontroll på BVC. Då slutar jag tidigare och hämtar Stora så vi kan ut och cykla en runda.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 2 mars 2011 21:13


Tror egentligen inte sådär mycket på horoskop men fastnade av någon anledning vid att läsa just detta ikväll. Hittade ett som beskriver barn som är födda i Fiskarnas tecken. Det stämmer verkligen så bra med Stora som är född i detta tecken, hon fyl...

Av Lisa - 12 februari 2011 16:40

Tiden räcker inte till för så mycket mer än jobb och barn för tillfället. Veckorna går i en rasande fart och helgerna är uppbokade. Idag fick vi lite oplanerad tid över då Liten vaknade med feber. Vi hade nämligen bestämt att vi skulle hälsa på min k...

Av Lisa - 5 februari 2011 14:48

Har varit osynlig här sedan jag började jobba. Shit alltså vad jag har varit trött denna veckan. Jag fattar inte hur man ska fixa allt med jobb, dagis, barn och träning. Men jag antar att man kommer in i det med. Det gjorde vi ju förra året. Men det ...

Av Lisa - 5 februari 2011 14:41

Har fastnat löjligt mycket för denna låten.     För vi har varann För vi har varann och det finns dem som säger att då e det sant och det finns ingenting, det finns ingenting vi inte kan för vi har varann ...

Av Lisa - 31 januari 2011 21:52

Då är det dags för mig att byta ut långa, härliga sovmorgonar till tidiga, kalla morgonar. Mysiga barn framför morgon TV till trötta barn som inte alls vill upp. Slöa och mysiga dagar med barnen till intensiva, långa dagar på jobbet. Det är dags för ...

Ovido - Quiz & Flashcards