minaminis

Alla inlägg den 5 december 2008

Av Lisa - 5 december 2008 22:11

Nu sover båda mina sötisar. Lillan har sovit sen sju, men storskrutten fick va uppe länge idag. Hon tycker det är så mysigt med helg, när hon får va uppe lite längre och vi sitter med henne i soffan och tittar på film. Ikväll blev det Alvin & gänget. Å nötter, det e det alltid på fredagkvällarna.


Så nu e det tyst här. Saknar mannen. Känns tomt här utan honom. Tycker inte om att vara utan honom. Även om vi kan varandra utan och innan och har känt varandra i många många år kan jag inte få nog av honom. Saknar honom jämt när han inte är här. Familjen är bäst när alla är hemma. När stora tjejen kommer fram till oss och säger; kramas, och vi tar upp henne och lillan och kramas och hon säger; mmm familjen. Då e livet som bäst. Då fattar man vad allt handlar om.


För det är verkligen detta som är livet. Barn, att göra barn, att föda barn och att forma barnen. Till fina fina människor. Och för att göra det så måste man vara där, med barnen. Känns som att det är många föräldrar som glömmer det. Som är fullt upptagna med att leva sina egna liv. Och det känns så sorgligt. De flesta barn vet ju inget bättre än att få va med mamma och pappa, och få leka med dem. Att föräldrarna har tid för dem. Och det är ju på helgerna som den tiden finns. Därför älskar jag våra helger.


Imorn är det gympa med stora tjejen. Jag och hon ska gå dit. Pappa fick bada med henne idag, så det är minsann min tur imorn. Vi slåss nästan om vem som ska få göra vad med henne. Båda vill så gärna. Älskar att se henne när hon har så kul. När hon springer iväg med sina kompisar och skrattar. Då e mitt hjärta varmt.

Av Lisa - 5 december 2008 17:50

Så nu e mannen på julfest med jobbet och jag e hemma med gullungarna. Stora tjejen kollar på disneydags och lilla tjejen ligger i gymmet och pratar med mumintrollen. Själv sitter jag bredvid med datorn i knät.


Har länge letat efter en rolig och snygg tapet till vår entré/hall som vi håller på att renovera och nu tror jag att jag har hittat den.  Den är rätt dyr, särskilt med tanke på att väggarna i entrén är ca 4 meter höga, men det får det vara värt.


Nej, nu ska jag mysa med tjejerna. Lillskruttan börjar bli trött för nu skäller hon på muminsarna.

Av Lisa - 5 december 2008 14:44

Minstingen vaknade idag och var jättesnorig, likadant mannen. Härligt nu när vi snart ska iväg. Åker till varmare breddgrader på söndag. Eller man kan ju hoppas att det är varmare ialla fall. Ser inte strålande ut för tillfället, men det kan ju ändras. Ska ändå bli skönt att bara umgås och va ledig, äta gott och dricka gott. Hoppas bara att förkylningen inte blir värre. Inget vidare att flyga om man är förkyld.


Snart ska mannen och storskrutten iväg på minisim. Mysigt. Jag får vara hemma med lillan, som sover. Får passa på att packa lite under tiden.


Ett framsteg.....lillmini har rullat runt...hon är "bara" 6 månader :)

Stora tjejen gjorde det redan när hon var 3 månader men denna lilla har tagit tid på sig. Hon har varit så nöjd med att ligga ner och leka med sina leksaker i gymmet att hon inte ens brytt sig om att försöka. Men nu ialla fall kom det, hon låg i sängen och va arg för att hon inte ville sova, och rätt som det var hade hon rullat över på mage. Så nu vet vi att hon kan det.
Lite skojigt att hon lärde sig sitta före.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards