minaminis

Alla inlägg den 22 december 2009

Av Lisa - 22 december 2009 11:39

Uppdaterad lista inför julen


  • 4 3 2 julklappar ska köpas, möjligtvis någon till
  • 1 julklapp ska tillverkas
  • 1 present till syster ska inhandlas
  • skriva 33 julkort och posta
  • köpa julpresent till personalen på Litens avdelning
  • julbord med kompisar ska ätas på fredag
  • kalas ska gås på, på lördag
  • gran ska köpas och pyntas på söndag (förhoppningsvis blir den lite tätare än ovanstående gran)
  • julskinkan ska kokas på söndag
  • julköttbullar ska rullas
  • lite tomtar ska plockas fram
  • pepparkakor ska bakas (igen)
  • julgodis ska göras
  • några nya kläder till mig och mannen ska hittas
  • huset ska genomgå en storstädning
  • Julmat ska handlas
  • Stora ska till frisören
  • julöl och julcider ska inhandlas
  • göra jansons
  • köpa lax på rökeriet
  • fixa litet julbord till lilljulafton

Några grejer kvar som ska fixas innan julen ska börja firas på riktigt. Tur att mannen är ledig imorgon.

Av Lisa - 22 december 2009 11:30


Barnen och jag har verkligen lov. Vi sover länge på morgonen (Jag och Liten till tio idag, Stora till halv elva) och vi myser omrking i våra pyjamasar lääänge. Eftersom jag är genomförkyld så passar det mig alldeles utmärkt. Idag hade vi planer på att ge oss ut i snön en runda, men jag vet ärligt talat inte om jag orkar det. Känner mig alldeles för hängig för det. Så det får nog mannen ta när han kommer hem.


Idag är det sista dagen på jobbet för han sen är det julledigt i mer än två veckor!!!! Å det ska bli så mysigt. Bara vara, mysa, leka med barnen och umgås med släkt och vänner. Okej en och annan spik måste nog slås in på övervåningen. Men vi ska njuta till max. Vem vet när vi är lediga igen nästa gång!


Idag ska Stora till frisören. Det var alldeles för länge sen nu så det är hög tid att bli lite fin till jul. Funderar på att be frisören klippa rejält. Som det är nu har hon långt hår (nästan ner till rumpan) och lång lugg. Men håret är så tunt och i pannan växer det ut en massa bebishår som inte följer med när man ska sätta upp det. Så även om hon har sparat sin lugg i flera år så tror jag minsann att vi ska klippa av den. Och en bra bit på längden med. Hon säger att hon vill ha det så, och då kör vi på det. Förhoppningsvis blir det då lite tjockare när det växer ut.

  

Ovido - Quiz & Flashcards