minaminis

Alla inlägg den 10 juni 2009

Av Lisa - 10 juni 2009 12:23

samtliga bilder är lånade från Styleroom


Helgen har ägnats åt att måla. Så nu var det min tur att va ute och jobba och mannens tur att vara med barnen. Skönt att byta lite ibland. Men vi har verkligen tagit det lugnt också mellan målarvarven. Varit ute och gått och haft picknick på lekplatsen och annat smått och gott. Härlig helg.


Men som sagt, lekstugan. Den är målade två gånger invändigt, men eftersom vi skulle ha den vit så räcker inte det utan den måste målas en tredje gång, hmm det fanns inte riktigt med i planerna, drygt. Sen tror jag att jag ska måla någon rosa detalj i den med. Har köp en ram från Ikea i en mörkrosa färg som är jättefin, den färgen tänkte jag använda.


Utvändigt är den målad två gånger på två sidor, en gång på en sida och ingen gång på en sida. Låter det ostrukturerat? Kunde bara måla dem sidorna som var torra nämligen, det har ju regnat en hel del i helgen.


I går var vi på Studentfest så då blev det ju inget målat men ikväll ska jag ut en runda till. Måste först till Färghuset och köpa mer färg. Den ska vara vit utvändigt med, men grå dörr och foder, samma grå färg som vi har på våra markiser tänkte vi. Blev vitt eftersom vi inte vet vilken färg vi ska ha på huset sen. Nu är det gult tegel men det ska nog slammas i grått. För tillfället har vi en härlig färgblandning här på tomten, med gult hus, vit lekstugan och grönt (!) garage och redskapsbod.


Nåja, det blir nog bra nån gång i framtiden.


Nu är jag såå sugen på att fixa den invändigt. Vill gärna upp till Ikea en runda för lite inhandlning av prylar men mannen tycker vi kan ta det vi har inne så länge. Storas spis och bord och stolar....hmmmm det tycker inte jag.

Ovido - Quiz & Flashcards