minaminis

Alla inlägg under december 2009

Av Lisa - 3 december 2009 09:48

Sitter och funderar på om jag ska ta mig in till stan och uträtta lite ärenden innan jag ska hämta hem flickorna från dagis.

Hade behövt lämna tillbaka en klänning, köpa overall till Stora, köpa present till mannen och syster samt inhandla lite julklappar. Har aldrig varit ute så sent med julklapparna. Dom brukar vara så gott som klara när december kommer. Men inget är som det brukar i år, så det kanske inte är så konstigt.


Men jag vet ju att jag måste köpa alla dem grejerna så varför skjuta på det?

Av Lisa - 3 december 2009 09:11


(vi.sualize.us)


Jag hade inte haft något emot att ha det så stressigt som på bilden. Trivs med det, man blir så effektiv då.  


Har precis pratat med arbetsförmedlingen, uppföljning av arbetssökandet. Dom ska typ kolla upp hur mycket och om man verkligen söker jobb....vilket jag gör. Det som finns som passar mig. Men ialla fall sa hon att hon hade gjort en matchning på mig och fått upp 161 jobb. Hon frågade om hon skulle skicka dem till mig, självklart sa jag. Ja, men jag kan inte skicka alla så jag kan ju skicka dem som finns i ditt närområde. Allt från Kristianstad till Karlskrona och upp till Växjö. Japp, gör det sa jag. Mmmmmm 1 jobb blev det kvar då!!!!!!


Känns som man bor på fel ställe.

Av Lisa - 2 december 2009 10:14

        


   

Dessa helt underbara klänningar kunde jag inte motstå när jag var inne på Lindex igår. Vaddå madicken-känsla? Den vänstra till stora tjejen och den högra till Liten. Dom kommer vara söta som socker i dessa! Kul med en ny kollektion "folklore". Synd att den bara fanns på bebisavdelningen (strl 56-86) och inte på de större avdelningarna.


     

Jul
Av Lisa - 2 december 2009 09:30

                                  


               






Jul
Av Lisa - 1 december 2009 09:17


(vi.sualize.us/)



1 december idag. Ute borde det vara vinter, men det blir väl som det alltid blir. Snön kommer i februari. Synd, men men. Vad gör man, gilla läget!


Jag som hade tänkt att vi skulle starta dagen med lite mys, julkalendern på tv och lucköppning innan frukost, men jag missa det. Vi är alltid så stressiga på morgonen. Imorse var det lite extra stressigt för vi kom upp sent. Hela familjen var trötta för Liten har sovit otroligt dåligt inatt. Vet inte alls var det har varit, tänder kanske, hon har inte alls varit nöjd.


Men från och med imorgon ska barnen väckas klockan sju och kläs på, sen ska det tittas på julkalender kvart över sju och öpnnas lucka, och efter det blir det frukost och sen dagis. Låter bra, får se hur det funkar i praktiken.


Imorgon är det dags för adventsmingel på Litens avdelning så idag måste jag bege mig in till stan och köpa lite tillbehör till det. Hon har en fin röd klänning men jag behöver ha en vit tröja under och vita strumpbyxor. Tänkte först köpa någon tomte-klänning eller pepparkaksklänning, men jag tror jag hoppar det. Har någon som Ellie har haft ifall ifall.


I eftermiddag blir det fika och prat med grannen!

  

Ovido - Quiz & Flashcards