minaminis

Alla inlägg den 1 december 2010

Av Lisa - 1 december 2010 15:39

  


(Foto: privat)

 

Det är ljuvligt fint ute, snön virvlar i luften, marken är vit och i fönsterna lyser julstjärnorna. Det är perfekt men ändå kan jag inte njuta, den rätta julkänslan vill inte infinna sig idag. Kan inte sätta fingret på vad det är. Är det för att barnen är sjuka, är det för att jag har varit hemma från jobbet i 3 dagar nu eller är det för att jag kanske inte kommer ha ett jobb att vabba ifrån den 1 januari?

 

Mycket troligt att det är en blandning av nämnda ting men arbetslöshets-biten är nog den som väger tyngst. Trodde allt att det skulle ordna sig, och det gör det nog med, men inte riktigt på det sättet som jag hade önskat. Finns tre alternativ för mig, antingen går jag hem sista december med förutsättningen att det inte blir mer. Eller gör myndigheten en helomvändning och bryter anställningsstoppet och då får jag antagligen som jag vill, tjänsten som jag helst vill ha, eller så blir det en öppning i och med projektet som vi fick pengar till ifrån EU. Ovissheten är såklart det värsta och jag försöker såklart att intala mig att det ordnar sig även om jag får gå hem. Jag får passa på att vara med barnen, hitta på roliga saker och bara njuta av kvalitetstiden med dem som man saknar så mycket när man jobbar. Men ändå, jag kan inte känna så fullt ut. Jag vet hur hemskt det är att gå arbetslös och jag vill verkligen inte göra det igen......

 

Var bara tvungen att skriva av mig.

Av Lisa - 1 december 2010 11:36

  

(Leksakeronline.se)

 

Igår var jag, syster och mamma på EKO för att inhandla lite julklappar till alla barnen. Därnere har de verkligen allt (nästan ialla fall) och jag blev nästan klar. Köpte till Stora och till alla kusinerna och lite till Liten. Tänkte köpt en tågbana till henne med men det hade de inte. Till Stora köpte jag bland annat denna Hello Kitty datorn. Har funderat på den tidigare år men då har hon inte varit så intresserad av datorer men nu vill hon gärna sitta vid vår och hon håller på med bokstäver mycket. Så det känns som rätt läge.

 

På lördag ska jag och syster och mamma och moster till Växjö för att klara av julklapparna till alla vuxna. Hoppas på att hitta de flesta. Har lite födelsedagspresenter som ska köpas med. Både syster och mannen fyller år i december.

Av Lisa - 1 december 2010 11:24

Nu är det bara vab som gäller här hemma. Va hos doktorn igår med Liten och det visade sig att hon har öroninflammation. Inte konstigt att hon inte varit sig lik. Så hon ska äta penicillin i 5 dagar nu.

Som om detta inte kunde räcka så vaknade Stora inatt med maginfluensa. Så det har inte blivit mycket sovit. Mest torkat och tvättat och klappat. Usch stackars lilla flicka, hon hade så ont i magen av allt kräkande.


Så planen att baka pepparkakor idag faller en aning. Stora blev väldigt besviken såklart men jag får försöka pigga upp dem med annat. Just nu kollar de Toy story 2, få väl kolla in 3:an också sen.


Nu är det bara att hålla tummarna för att inte resten av familjen åker dit. Men det e nog bara önsketänkande.

Ovido - Quiz & Flashcards