minaminis

Alla inlägg den 10 november 2009

Av Lisa - 10 november 2009 20:51

     

(Ovan är uppdrag utförda av Mustasch)


Seminariet var givande, även om jag och min syster bara kunde närvara på den senare halvan. Vi hade ingen barnvakt att tillgå till våra fem barn (!). Men vi gick på två föreläsningar. Den ena om vikten av bokföring med mera och den andra, lita roligare, vad man ska tänka på när man ska starta upp ett företag.


Föreläsare på denna var Anna Stenström, grundare till reklamföretaget Mustasch som finns i Karlskrona. Hon pratade om hur hon hade gått tillväga, samt gav tips och råd om sånt man bör tänka på. Inspirerande!


Hade ändå velat gå på några fler föreläsningar så vi får lite mer kött på benen innan vi går vidare med vår idé.

Det är bara en dröm än så länge, men en vacker dag......... Man vet aldrig.

Av Lisa - 10 november 2009 15:13

  


Snart hämtar syster mig för vi ska på Starta Eget- seminarie inne på Rådhuset i Karlshamn.

Spännande spännande......

Av Lisa - 10 november 2009 08:48

     



Dagen startade underbart, grusades dock när jag kom upp till dagis och insåg att vissa människor är bra märkliga och sorgliga. Men jag antar att folk som går omkring och är otrevliga är fruktansvärt bittra och olyckliga människor. Så efter den insikten blev jag lite gladare igen.


Idag kör jag kurs i Adobe InDesign när barnen är på dagis. Var på anställningsintervju igår. Verkar hur kul som helst. Måste dock fräscha upp minnet lite i några program innan jag kan känna mig hemma. Jag börjar med ovanstående.


Ska lämna besked idag eller imorgon om mitt beslut. Har några andra jobb på gång men det lutar åt detta. Kommer kännas bra mycket roligare att betala av på studielånet om jag jobbar med något som har med min utbildning att göra. Känns som om detta kan vara den chansen jag får, varför inte ta den då?

Ovido - Quiz & Flashcards