minaminis

Alla inlägg den 29 november 2009

Av Lisa - 29 november 2009 09:05

Bara jag och barnen som är vakna, mannen får sova lite till. Han var iväg med herrklubben hela dagen/kvälllen igår så det kan han vara värd.


Övriga familjen spenderade eftermiddagen hos mormor och morfar. Blev lite ompysslade och barnen badade badkar. Drömmen för dom, vi har ju bara dusch eller balja.


På kvällen kom vännen med dotter. Vi hade en jättemysig kväll, barnen lekte jättebra och vi pratade mycket. Avslutade med en riktig tjejfilm.


Idag är det middag hos svärföräldrarna som gäller. Mannens syster är hemma från Stockholm så det ska bli roligt att prata lite med henne.


Nuär det frukost som gäller, sen kanske det kan hinnas med lite pepparkaksbak innan det är dags att åka iväg.


  


Jag har en variant som jag brukar göra som är både lättare och godare att göra än vanliga traditionella pepparkakor. När jag gör degen häller jag i lite mandelflarn i sen fryser jag in den. Sen är det bara att ta fram degen och hyvla av skivor med en osthyvel. Det går fort och dom blir sådär perfekt tunna. Gör man inte hela degen är det bara att frysa in igen och ta fram till ett annat tillfälle.


Men självklart ska det bakas riktiga pepparkakor med, med barnen. Men det får bli en annan dag.


Ikväll blir det mys hemma. Första ljuset ska tändas och första klappen ska öppnas. Idag får de ett paket tillsammans med Pettson & Findus filmen "Glömligheter".

Ovido - Quiz & Flashcards