minaminis

Alla inlägg den 23 november 2009

Av Lisa - 23 november 2009 22:45

Har man väl börjat med Facebook kan man inte sluta. Jag skulle aldrig gjort det, jag visste det, jag visste hur det skulle bli. Höll mig ifrån det länge, länge. Trots att alla tjatade. Men nopp sa jag, jag hinner inte. Men nu är jag med och jag är fast.


Tykcer det är så kul att hitta vänner man inte sett på år och dar. Kunna hålla kontakten på ett så lätt och smidigt sätt. Så rätt bra är det ändå.

Av Lisa - 23 november 2009 13:55

Har putsat fönstrena i köket....och vad gör det nu? Jo det regnar såklart!

Har hängt upp den första julstjärnan med.....kanske kan det trots allt få infinna sig lite julkänsla hos oss. Jag tror det......



  

Måste ta tag i adventskalendrarna till flickorna. Denna som jag skulle köpa var slut när jag äntligen fick tummarna ur. Så nu får jag improvisera. Kanske hamnar alla paketen i en korg (en varsin) där de får välja paket varje dag. Ialla fall måste jag inhandla 48 småsaker tills på tisdag. Hmmm 48 låter väldigt mycket tycker jag.


Lite smått och gott som kan finnas i paketen.


                         

Av Lisa - 23 november 2009 12:19

Stora vid middagsbordet:


- Mamma, inatt drömde jag att gargamel fångade smurfarna och skrek att han hatar smurfar och att dem är så äckliga.

Jag - Hjälpte du smurfarna då?

- Men mamma, jag sov ju redan! 


Så sant......

Av Lisa - 23 november 2009 10:54

Jag har äntligen (lite sent, jag vet) kommit till insikt om en väldigt viktig sak.

En sak som borde vara en självklarhet, men som tydligen inte är det alla gånger.


Det är att man bara ska omge sig av människor som får en att må bra.

Människor som tycker om en precis som man är,

människor som respekter en och människor som står upp för en.

Människor som står vid ens sida oavsett,

vid lyckliga stunder och vid sorgliga stunder.

Människor som aldrig skulle prata skit om en,

och människor som skulle stå upp för en om någon annan gjorde det.


Det är vad livet handlar om! Familj och vänner som får en att må bra!

Alla andra kan dra........

Av Lisa - 23 november 2009 09:40

     


Igår var det dags för det obligatoriska lussebulls-baket! Jag och Stora bakade, bara vi, utan busiga småsyrror och störande pappor. Bara vi! Jättemysigt att vara bara vi två. Vi bakade och pratade och filosoferade. Den ungen har så många roliga och kloka saker att säga. Gud, vad jag älskar henne........


Så nu är det bara att köra vidare med pepparkaks-bak, men då tror jag att vi låter den busiga småsyrran och den störande pappan vara med..........



Ovido - Quiz & Flashcards