minaminis

Direktlänk till inlägg 25 november 2009

Light-kalender

Av Lisa - 25 november 2009 09:22

  


Nu har jag löst mitt problem. Har bestämt mig för att köra en light-version av adventskalender. (Lovar mig själv att göra en RIKTIG nästa jul, okej)

Jag ska köpa 4 paket var till dom som dom får öppna varje advent när vi tänder ljuset i adventljusstaken. Tror det kan bli bra. Har redan två bra grejer hemma som jag kan ge till Stora. En Petsson och Findus film som jag köpte av kusinens jultidningar och en Nicke Nyfiken bok som jag köpt från en bokklubb. Bara två saker kvar till henne och sen några grejer till Liten med. Så var det fixat.


Nu ska här skrivas räkningar, sen får vi se vad det blir över till julklappar!!!! 

 
 
Frida

Frida

25 november 2009 11:32

Det var smart! Den ska jag härma när min tjej bli större :)

http://fridabirgersson.bloggsida.se

 
Ingen bild

Laura

25 november 2009 18:26

hej.
kul att du hittat till facebook. Visste väl att du inte skulle kunna hålla dig därifrån så länge:-)
Smart idé me kalendern, tror jag snor idén:-) Hade oxå tänkt fixa en kalender me 24 paket till Astrid men jag vet inte hur jag ska hinna med det. Får nog släppa det o fixa det inför nästa år istället. Ett projekt mindre.
Astrid fyller ju år 1 dec. Sååå uselt planert av hennes föräldrar;-) För blir ju att man firar henne 1:a advent o den dagen tycker ja bara man vill mysa me familjen, kanske baka lussekatter, gå en sväng på julskyltningen osv... men men de blir kalas i vanlig ordning på söndag me tårta o andra icke julaktiga kakor:-)
ha en bra kväll!
kram

 
Ingen bild

Lisa

25 november 2009 19:24

Visst är det dumt med föräldrar som inte lyckats planera bättre ;) Jag fyller år i november och mattias i december så vi har alltid kalas i juletid. Sen fyller syster år den 19 december så där är vi med på kalas dagarna innan julafton. Som om man inte har annat att göra än att ställa till kalas.

December är ju till för att julmysa och pimpa!

Facebook är riktigt skoj. Så roligt att kunna hålla daglig kontakt med nära och kära och nya vänner.

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 2 mars 2011 21:13


Tror egentligen inte sådär mycket på horoskop men fastnade av någon anledning vid att läsa just detta ikväll. Hittade ett som beskriver barn som är födda i Fiskarnas tecken. Det stämmer verkligen så bra med Stora som är född i detta tecken, hon fyl...

Av Lisa - 12 februari 2011 16:40

Tiden räcker inte till för så mycket mer än jobb och barn för tillfället. Veckorna går i en rasande fart och helgerna är uppbokade. Idag fick vi lite oplanerad tid över då Liten vaknade med feber. Vi hade nämligen bestämt att vi skulle hälsa på min k...

Av Lisa - 5 februari 2011 14:48

Har varit osynlig här sedan jag började jobba. Shit alltså vad jag har varit trött denna veckan. Jag fattar inte hur man ska fixa allt med jobb, dagis, barn och träning. Men jag antar att man kommer in i det med. Det gjorde vi ju förra året. Men det ...

Av Lisa - 5 februari 2011 14:41

Har fastnat löjligt mycket för denna låten.     För vi har varann För vi har varann och det finns dem som säger att då e det sant och det finns ingenting, det finns ingenting vi inte kan för vi har varann ...

Av Lisa - 31 januari 2011 21:52

Då är det dags för mig att byta ut långa, härliga sovmorgonar till tidiga, kalla morgonar. Mysiga barn framför morgon TV till trötta barn som inte alls vill upp. Slöa och mysiga dagar med barnen till intensiva, långa dagar på jobbet. Det är dags för ...

Ovido - Quiz & Flashcards