minaminis

Alla inlägg den 21 november 2010

Av Lisa - 21 november 2010 17:29

Hittills har bara en julstjärna kommit upp, har mest stått i köket och fejat hela dagen. Det tar tid att baka lussebullar men mysigt var det och gott. Tyckte både jag och Stora. Liten tröttnade efter att ha bakat 3 stycken så jag fick lägga henne, sen sov hon 3 timmar. Inte så pigg.

 

Jag insåg efter en snabb inventering att lite nya julstjärnor och adventsljusstakar behöver köpas.


  

(Markslöjd)

 

En till av denna vill jag ha. Har redan en i vardagsrummet men behöver en till det andra fönstret med.



  

(Star Trading)

 

Och denna fina vita ljusstaken vill jag sätta i stora fönstret i köket, så att jag kan sätta den lilla jag har i det lilla fönstret.


  

(Fling)

 

Men mest av allt vill jag ha denna urfina stjärnan. Den stod på önskelistan inför förra julen med men den har fortfarande inte kommit i min ägo. En alldeles för dyr sak för mig.

Av Lisa - 21 november 2010 12:12

Idag sov vi länge hela familjen, halv tio hann klockan bli innan Stora kom ner och väckte oss. Skönt. Särskilt med tanke på att Liten var uppe ett par timmar inatt med hög feber. Hon vaknade vid halv elva och kunde inte somna om, så hon fick sitta med när vi kollade film. Idag är hon piggare, än så länge.

Mannen är och hjälper sin pappa med något elektriskt så jag och barnen passar på att baka lussebullar.

Degen jäser nu så barnen smet upp på övervåningen för att leka och jag tänkte ta tag i tvättberget, men hamnade här istället.

Vi har tänt ljus i hela huset så julkänslan börjar så smått infinna sig, om man inte tittar ut vill säga. Kanske några julstjärnor kan komma upp med.

Ovido - Quiz & Flashcards