minaminis

Alla inlägg den 26 november 2010

Av Lisa - 26 november 2010 16:15

Äntligen fredag. Det känns skönt. Barnen är friska och vi likaså. Helgen är fullbokad med roligheter. Ikväll är det mannen som ska iväg och imorgon är det jag som ska ha lite fest. Då får mannen och barnen vara hos farmor och farfar. Ikväll ska jag och barnen mysa med pizza och fredagsmys i soffan. Hotell Kantarell är en favorit som Stora gärna vill se. Kanske en film hinns med. Nya Tingeling ser gärna både jag och barnen. Sen är det ju Idol, som båda flickorna älskar. Risken är att Liten inte orkar vara uppe. Men jag och Stora ska ialla fall se det.


Dagen började lite tungt då jag såg på vårt intranät att hela myndigheten som jag arbetar i har anställningsstopp. Innan har det bara varit specifika arbetsmarknadsområden men nu är det alltså hela. Jag som var nära att få en tjänst här, så rycks den chansen undan lika fort igen. Mycket möjligt att anställningsstoppet bara varar till i januari när nästa års budget är satt, men det känns tungt ändå. Tanken var att den andra tjänsten skulle börja direkt efter årsskiftet, men nu ser det alltså inte ut så. Men, det är väl bara att vänta och se. Inte mycket man kan påverka när det handlar om statliga medel.


En rolig sak är dock att vi fick hem vår fina lilla vita dator igår. Mannen bröt köpstoppet och vi bestämde att vi ger varandra den i julklapp. Älskar den, den är så fin.

Ovido - Quiz & Flashcards