minaminis

Alla inlägg den 29 november 2010

Av Lisa - 29 november 2010 13:26

  


(Foto: Mrs. b & co)


Förra året var min tanke att jag skulle fixa en julkalender till flickorna men i brist på tid (?) så blev det inte så. Istället införde vi paket varje advent. Så tomten kom och la paket på vår trapp varje söndag i december. Men jag lovade samtidigt mig själv att nästa år, då ska barnen minsann få en riktigt julkalendern.


Nu är det nästa år, och fallet är inte riktigt så utan vi kör vidare på vår adventskalender. Och även i år (i går) kom tomten och la det på trappen. Vill man lyxa till det lite extra kan man ju göra som Mrs.b& co har gjort och sy en alldeles egen adventskalender. Riktigt smart. Så det ska jag minsann lova mig själv att göra, ialla fall tills nästa år.

Av Lisa - 29 november 2010 12:59

     


  


(Foto: Mattias)

 

Idag var det dags igen, dagis ringde vid elva och sa att Liten inte var bra. Samma som i fredags. Ingen feber men inte sig själv. Ledsen och hängig. Så jag körde och hämtade henne. Pratade lite med dagispersonalen om vad det kunde vara, hon verkar ju som sagt inte sjuk. Dem sa att de hade pratat om möjligheten att hon kanske saknar sin kompis, hennes "kille" som gick över till stora avdelningen för ett tag sedan. Hon har enligt dem inte riktigt lekt på samma sätt sen han slutade. Sen sa dem även att det är en väldigt orolig dagisgrupp för tillfället med barn som bits och rivs och putas. Sånt kan säkert bidra till att hon inte är sig själv. Men vad gör man åt det? Man kan ju inte vabba för det. Någon som har erfarenhet av detta? Liten älskar verkligen dagis i vanliga fall. Hon är en sprudlande glad och go tjej som enligt personalen leker med alla. Antingen har hennes tillstånd med dagis att göra eller har hon faktiskt ont någonstans. Funderar på att ringa sjukvårdsupplysningen och höra vad de har att säga. Nu sover hon så jag får kolla av henne när hon vaknar.

Ovido - Quiz & Flashcards