minaminis

Alla inlägg den 7 april 2009

Av Lisa - 7 april 2009 21:20

Ja, jag vet att klockan inte ens är tio, men nu ger jag upp och går och lägger mig. Om man inte kan få ut något vettigt av kvällen kan man ialla fall vakna utvilad imorgon, för en gång skull. Eller kan man det?


Bjuder på en mysig bild på mina finas små fossingar!

Av Lisa - 7 april 2009 20:50

Ikväll hängs det framför datorn för min del, varför? jo för att det är jävla hockey på tv och ingen desperate housewives. Trist som fan. Så vid det här laget har jag kollat runt på ALLA bloggar som jag normalt kikar in på någon gång i veckan,samt kollat på alla inredningssajter och bebissidor och annat intressant. Nu är jag riktigt trött i mina ögon. Längtar så tills vi får en övervåning med en tv-hörna som man kan smyga upp till när mannen får för sig att han ska bestämma över tv:n. Händer inte så ofta men när det väl gör det är det trist.


Dagen har varit riktigt bra. Vi var hos kompisen i fyra timmar och barnen lekte hela tiden. Inte mycket gnäll där inte. Vi fick tid till att prata och fika, mysigt. Sen var det dags för 10-månaders kontroll för Liten. Allt gick bra förutom att vi fick en remiss till ögonläkaren i karlskrona. Liten skelar tydligen en aning, och detta vill dom kolla upp. Enkelt åtgärdat med lapp som tränar upp det skelande ögat, och det är kanon att dom är uppmärksamma på det för om man inte gör något åt det nu när hon är liten så går det inte att fixa sen, tydligen.


Annars var allt bra som sagt. Men hon är inte så stor tösen min. Jämförde hennes vikt med storasysters när hon var tio månader och det skiljer två kilon på dem. Samma längd men två kilos skillnad. Det är en del på den lilla längden. Men liten är inte för liten och storasyster var absolut inte stor. Men det är verkligen som man säger, barn är olika, på alla sätt och vis.

Av Lisa - 7 april 2009 08:53

Tisdag förmiddag, och solen lyser med sin frånvaro. Man ser att den kämpar där bakom molnen, men den får inte riktigt chansen att sticka fram. Synd. Sol är ju detsamma som energi, energi i massor.


Lördagen bjöd ju på det mest underbara vädret på länge, här snackar vi inte ens vår utan det var sommar. Ialla fall på vår baksida. Barnen lekte ute hela dagen, grävde i sandlådan, gungade, åkte rutchkana och hjälpte mamma och pappa med diverse sysslor. Det var verkligen svårt, skulle nog säga omöjligt, att motivera stora tjejen till att behålla tröjan och mössan på, det var så varmt. Men va härligt vi hade det. På kvällen var det dags för kalas, mannens lillebror fyllde 25 år. Men typiskt nog så ringde jobbet precis när vi skulle åka så mannen fick snällt bege sig dit istället för på kalas. Jag och barnen fick åka själva, men det var trevligt som alltid, god mat och dricka och trevliga människor. Blev inte så sent för Liten som aldrig brukar ha problem med att somna borta totalvägrade. Vi gick nog in i det hela med fel taktik från början. Vi brukar alltid somna henne i hennes vagn när vi är iväg men nu testade vi med deras spjälsäng, och det gick inte bra. Det märktes att hon inte var bekväm med det, så efter mycket om och men fick jag ge upp, sen provade jag med vagnen men då var det redan kört. Så hon var uppe och härjade istället. Storasyster somnade på soffan så hon fick stanna där.


I söndags var vi på Hörnsjöns plantskola. Vi ska köpa häck och sätta på framsida så vi ville ha lite tips och idéer. Tyckte nog vi blev lite klokare och hade till och med bestämt oss, men igår tog vi en runda ut till Ljungsled och då kom vi på helt andra, och mycket dyrare tankar. Skillnaden är nog ca 5000 kr, och såklart lutar det hela åt det dyrare alternativet. Men det är ju en livslång investering, som vi kommer att titta på varje dag. Så vi ska ju självklart ta det som känns bäst. Men ändå, det är mycket pengar för lite buskar.


Under tiden som jag har suttit här och skrivit har solen faktiskt letat sig igenom molnen och lyser rätt in på oss. Härligt härligt. Så nu är det dags att göra sig redo för dagen. Idag är det lek med kompis som står på schemat för flickan, och prat i massor för mamman.


Bjuder på lite bilder från helgen som gått. Dom underbart fina tulpanerna kom min man hem med till mig i fredags. Kan det vara så att han tycker att jag kämpat på bra med våra flickor när han var iväg? Tror så.

Ovido - Quiz & Flashcards