minaminis

Alla inlägg den 18 april 2009

Av Lisa - 18 april 2009 15:37

Idag har det varit en trött dag, allt beroende på en flaska vin igår kväll. Är inte så van vid det, brukar bara bli ett glas eller två. Men när man har tjejerna på besök så blir det lätt mer. Hade så trevligt, saknar mina jobbarkompisar något fruktansvärt. Sorgligt att vi aldrig ska få jobba ihop igen. Tänk att få jobba ihop med dem man tycker så mycket om, vilja gå till jobbet varje dag och veta att det kommer snackas, skvallras och skrattas hela dagen. Det är få förunnat.


Ikväll är det kalas. Min mamma har fyllt år. Så egentligen borde jag hoppa in i duschen nu, men jag drar lite på det. Stora tjejen sover faktiskt. Hon sov över hos farmor och farfar igår och vaknade redan halv sju imorse, inte hennes stil alls. Så hon var såå trött idag. Har sovit två timmar nu, så ikväll orkar hon busa med kusinerna så där riktigt mycket.


Inser nu när jag rotar i garderoberna efter kalaskläder till oss att det behövs påfyllning både här och där. Stora tjejen är väl den som har mest men vi andra har det tomt. Ändå är det henne jag köper mest till. Det finns ju så mycket fint till flickor i den åldern.


Igår när vi var inne i stan blev det faktiskt sko-shopping till tjejerna. Skulle bara gå inom walk-on och kika lite, hade nämligen presentkort till Liten därinne, till hennes första lära-gåskor. Vi kom ut därifrån med tre par skor. Det var tag 3 betala för 2 på alla barnskor. Så liten fick väldigt coola basket skor i lära-gå stil (Kavat) och stora tjejen fick gympaskor och gummistövlar.


Nu, duschen.


Trevlig kväll gott folk.

Ovido - Quiz & Flashcards