minaminis

Alla inlägg den 1 oktober 2009

Av Lisa - 1 oktober 2009 09:01


  


Vår lilla lilla figge har blivit påkörd. Igår. Han kom inte in när vi ropade så vi gick ut och letade, då låg han och pep i buskarna och vågade/kunde inte komma fram. Bakbenen var skadade och ansiktet var uppskrapat. Jag tog flickorna med mig och körde in till veterinären. Hon kände på honom och konstaterade att han behövde röntgas. Det har dom bara i Karlskrona och växjö. Mannen var snäll nog och körde dit, jag bara grät hela tiden. Medans han var där fick vi kalla in mormor som barnvakt så jag kunde gå på föräldramöte.


Jag var nog inställd på att mannen skulle komma hem utan figge, men nejdå, han kom med hem. Men har har fått sprickor på något som heter växtplattor som sitter i höfterna. Så vi måste ha honom i stillhet i 6 veckor. Så nu ligger han i en stor bur, där han har mat, toa och sovplats. Sen får han smärtstillande en gång om dagen. Vi ifrågasatte om detta var humant för honom men veterinären menade på att hans chanser är så goda så det är dumt att inte försöka.


Det som ställer till det är att vi ska till stockholm i helgen. Usch jag vet inte hur vi löser detta.


Nu ska vi ialla fall äta frukost. Barnen är hemma från dagis idag.

Ovido - Quiz & Flashcards