minaminis

Alla inlägg den 14 oktober 2009

Av Lisa - 14 oktober 2009 21:00

Idag när Liten sov passade jag och Stora på att rensa lite i garderoben i källaren. Där alla våra jackor och skor trängs med varandra. Den där garderoben som inte har rensats sen vi flyttade in detta huset. En anledning till att den aldrig rensas är att jag hatar den, den är ful och dålig och helt fel. Men eftersom vi inte ska göra iordning där för tillfället så är det ju bara att gilla läget. Och en rensad, iordninggjord, ful garderob är ju bättre än bara en ful garderob. Så sagt och gjort.


Stora skulle såklart hjälpa till. Hon gillar att vara i vår källare för där har vi nämligen samlat allt som inte får plats i övriga huset, så det finns mycket att leka med. Hon hittade ljuslyktor, krukor, tomtar, verktyg och annat skoj att plocka med. Sen blev hon överlycklig när jag tog fram alla min skor, hon hoppade genast i mina pumps och sa att hon var mimmi pigg. Sen skulle jag med ha några på mig så att jag kunde vara kajsa. Så snygga var vi ialla fall när vi fixade och donade.


När mannen kom hem så hjälpte han mig att sätta upp en hatthylla där nere så nu är vi en bit på väg med funktionaliteten. Ska flytta ner ekbyrån som nu står här uppe i hallen samt spegeln. Har tröttnat på ek så det får ställas därnere för som sagt ska det inte renoveras ännu så källaren får hålla till godo med ek.


Nöjd med dagen, kan ju bocka av ännu en grej från mina listor. Det tråkiga är att jag har en massa måste-grejer som jag inte ens skrivit ner på några listor än. Blir trött bara av att titta på dem.


Mannen tittar på fotboll ikväll så jag missar Grey´s Anatomy. Vet inte vad jag tycker om det egentligen.

Av Lisa - 14 oktober 2009 12:04

    


     


Detta är verkligen något som jag saknat. Har faktiskt inte ens tänkt på att det måste finnas utan bara varit väldigt irriterad över hur fula stövlarna blir när dom viker sig på skostället.

Så detta kommer införskaffas snarast.

Säljs hos Perlanliving för 129 kr/par

Av Lisa - 14 oktober 2009 10:54

Dessa grejer hade funkat för en uppfixning av min hall. Är en bra bit på väg med att få hallen som jag vill, men ett skötbord till liten hindrar mig. När övervåningen är klar ska skötbordet och liten in i storas gamla rum och då kan jag äntligen fixa iordning hallen och datorhörnan på riktigt.


     


       

                                             (Inspiration från EM)

                          

                                            (Byrå och skåp från IKEA)


Av Lisa - 14 oktober 2009 09:52

En så jävla bra låt med en sån jävla bra artist!




Thank god att denna snubben inte styr USA längre!

Av Lisa - 14 oktober 2009 08:22

                   


                                    


                              (Bilderna är hämtade från designonline)



Lite smått och gott som jag hade velat ha till mitt lilla hus. 


Gärna två stycken av adventsstjärnan när man ändå har chansen att önska sig.

Korgen hade varit kanon att ha i sovrummet, så man har någonstans att lägga överkast och kuddar när de inte används. 

Stringhyllan hade passat lika bra i köket som i vardagsrummet, fast med svarta gavlar.   

Brödkorgen i köket tillsammans med stelton-kannan såklart.

Brickbordet hade funkat till övervåningen, till barnens tv-hörna. Praktiskt med ett brickbord när det ska bäras upp saft och snacks. 

Tidningskorgen hade funkat lite överallt här hemma.      

Av Lisa - 14 oktober 2009 08:13

Här hemma är vi trötta och sjuka, inte jag dock. Liten har varit hemma från dagis några dagar med ögoninflammation och förkylning. Stora har med varit hemma, lite snuvig med men hon har inte velat till dagis. Så idag är det trejde dagen vi är hemma. Natten har varit.....vaken kan man säg. Liten har fått en tand till i natt, kindtand. Varje gång hon ska få en tand så har vi vakna nätter. Hon har sååå ont, så även om hon får alvedon skriker hon och vet inte vart hon ska ta vägen. Hon har hittills fått 10 tänder, och vi har alltså haft tio skriknätter. Nej kanske inte riktigt så illa, vissa av tänderna kom faktiskt upp två och två, och det gynnar ju. Men ialla fall, vi har tio kvar innan vi kan pusta ut. Stackars liten.


Så det finns inte utrymme för att va speciellt effektiv och fixa med ansökningar och papper och sånt. En bra sak är dock att det har löst sig med min a-kassa, som jag har bråkat med i några veckor nu. Så nästa vecka kommer det en utbetalning till mig. Inte en dag för tidigt.


Nu är det nog dags att ta fram vinterkläderna till barnen, insåg det när jag tittade ut nu. Det är ju frost på bilarna. Mysigt, men kallt. Blir till att botanisera i möss-och-vant-lådan. För att inte tala om skor. Det finns det nog inga här.

Nu frukost med lite tända ljus för att mysa till det lite extra, och sen lite kaffe med kanel och kardemumma i, julkänsla. 

Ovido - Quiz & Flashcards