minaminis

Alla inlägg den 30 oktober 2009

Av Lisa - 30 oktober 2009 13:15

  


(Lego)


Igår inhandlades de första julklapparna. Jag och syster var på Eko, dem hade nämligen 20% på allt Lego. Och eftersom hennes stora kille är helt galen i dyra saker som Lego PowerMiners så var vi ju självklart tvungna att åka dit. Och det var lyckat. Jag köpte två PowerMiners till honom, sen köpte jag Lego Duplo till flickorna, det ni ser ovan. Köpte även julklappar till dom andra två kusinerna. Så nu är jag helt klar till grabbarna grus. Inte dåligt va?


Älskar att vara ute i god tid, men tyvärr har jag en man som alltid sparar allt till sista minuten (tidsoptimist som han är). Så antingen får jag låta honom sköta julklapparna till sin sida själv eller får jag styra upp det. Vet inte vilket jag ska göra i år. Kanske drar med mig honom på en shoppingtur snart så att han inte har något val.


Börjar minsann få lite julkänslor, fast det är lite väl tidigt kanske!

Av Lisa - 30 oktober 2009 13:07

Idag är en helt underbart härlig dag. Känslan i magen är bra och jag ser fram mot helgen. Idag är det en riktig fixar-dag. Handla mat, städa, köpa halloween-kläder, fixa pumpa, ja göra så mycket som möjligt inför imorgon så att det blir en lugn och skön dag.


Handlingen är avklarad, och jag tänkt att jag skulle hinna dammsuga nu när Liten sover. När hon vaknar ska vi möta mannen inne i stan och köpa halloween-grejer. Sen ska det hem och skäras i pumpan och mysas. Skulle egentligen hunnit å putsa några fönster med, får se vad jag hinner.


Den härliga dagen har i och för sig lite moln över sig. Fick hem en saftig räkning från veterinärerna. Har redan betalat en för besöket i Karlshamn på 700 kr, nu damp det ner en från Karlskrona där Figge röntgades bland annat....på 2970kr!!!!!!! Jag vill inte ens tänka på hur mycket pengar det är. Men visst, där får man för att man inte har sin katt försäkrad. Riktigt tråkiga pengar nu innan jul. Särskilt eftersom det inte ens är säkert att han blir helt bra. Han haltar fortfarande lite och har svårt att hoppa upp på saker. Frågan är hur han klarar sig ute då. Vi hade tänkt röntga honom igen för att kolla hur pass återställd han var, men inte om det kostar 3000 kr till. Något måtta får det vara!


Jaja, det finns värre saker. Så det är väl bara att betala och glömma.



Ovido - Quiz & Flashcards