minaminis

Alla inlägg den 27 oktober 2009

Av Lisa - 27 oktober 2009 15:15

  


Såklart måste det inhandlas en pumpa och skäras ut något snyggt mönster i den tills på lördag. Hade tänkt köpa en på fredag men det kanske hade varit läge att inhandla en tidigare i veckan så man kan njuta lite av den innan.


Just nu är kusinen M på besök och barnen sitter och tittar på Snowbuddies. Det har lekts och ätits glass och nu var det alltså dags att varva ner framför en film. Och vad passar bättre en mörk och regning höstdag.


Slälv sitter jag och filar på en jobbansökan men hittar ingen riktigt inspiration. Så är det alltid när man ska börja. Brukar skriva ändå fastän jag tycker det blir skitdåligt men sen brukar den ligga till sig en dag eller två och då är det mycket lättare att fixa till den så att den blir sådär bra. Fast så jävla bra kanske den inte blir ändå eftersom jag ännu inte lyckats få något jobb.

Av Lisa - 27 oktober 2009 10:07

Jaha, det gick ju sådär bra. Telefontiderna var för närvarande slut.

Tack och hej! Jaha??? Måste man vänta tills imorgon då eller?

Av Lisa - 27 oktober 2009 09:56

Idag är jag inte riktigt lika pigg som jag var igår, anledningen är att Liten har hostat, precis hela natten. Har inte sovit en timme på sträck ens. Men visst, det är ju lilla gumman det är synd om, det är hon som har det jobbigt. Hennes astma-spray verkar inte funka denna gången så jag ska ta och ringa Barnkliniken och boka en tid. Måste säg att jag är lite orolig nu, i och med att svininfluensan sätter sig på lugnorna och andningen. I vilket fall som helst är detta ohållbart. Hon ska inte behöva ha det såhär jobbigt.


Har fortfarande inte bestämt mig om vaccinet. Trodde att jag var säker på min sak, men sen diskuterade vi det med våra vänner i fredags och då började jag tänka om igen. Men det lutar nog mer åt Ja än Nej. Det känns så när jag läser artiklar om det. Men som sagt, vet inte än.


Jag och mannen kunde ju vaccinera oss sen kunde vi hålla hela familjen isolerad tills influensan har dragit över. På så sätt hade vi inte behövt utsätta barnen för varken vaccinet eller influensan. Men det fungerar nog inte va?



Ovido - Quiz & Flashcards