minaminis

Alla inlägg den 6 oktober 2009

Av Lisa - 6 oktober 2009 09:19

      


      



Även om vi sa att vi skulle pausa lite med renoveringen här hemma så kan jag inte hjälpa att tankarna flyger upp till övervåningen nu när vi nästan är klara med taket. Mycket för att det är sådär kul att Liten fortfarande sover inne hos oss, samt att alla hennes leksaker står i backar under trappen. Hon behöver egen space, och Stora behöver få vara ifred.


Jag funderar mycket på hur vi ska ha det där uppe, vilka färger ska användas och vilken stil ska det vara. Det jag vet hittills är att taket ska vara vit panel, och golvet ska vara ljust, antagligen vitlaserat. Det har vi att utgå ifrån. Några möbler jag har fastnat för är dessa från micki. Såg dom för första gången i verkligheten när vi var hos ögonläkaren med Liten och jag gillade vad jag såg. Det bästa med bordet är att det är förvaring under där man kan ha lego eller briotåg och tågbana till exempel.


Nu ska jag ut och planetra lite ljung som jag var och köpte igår. Sen är det väl time för dagishämtning. Efter lunch bär det av till syster till Storas förtjusning. Hon klarar sig inte många dagar utan sin kusin.



Ovido - Quiz & Flashcards