minaminis

Alla inlägg den 23 oktober 2009

Av Lisa - 23 oktober 2009 09:53

  

  


                      (Kappahl)                                              (Lindex)


Var ju i stan med mamma igår och inhandlade jacka. Blev en jättefin, supervarm McKinley jacka. Får den av mamma och pappa i present men det kommer ju såklart att börja användas direkt.

Sen var vi inom Kappahl och kikade in Vintage-kollektionen. Oh my säger jag bara, vilka ljuvliga kläder. Jag provade en så fin klänning som satt som en smäck och till flickorna fanns det så fina kjolar, klänningar och tunikor. Men nej, det praktiska i mig fick tala så det blev ingen klänning. Däremot hade jag bestämt mig för tunikan som ni ser ovan. Den var jättefin på och hade varit superanvändbar. Men när jag väl ska betala den så ser vi att det är en massa fabrikationsfel på den och dem hade inga fler av den storleken och skulle inte få in heller. Så det blev inget vintage för min del.


Däremot blev det denna fina klänning från Lindex pink- collektion. Den var riktigt fin på och kommer nog att kunna användas en del denna vintern.


                                         


Av Lisa - 23 oktober 2009 09:43

           


(Kavat)


Idag är vi hemma från dagis.Trodde att jag skulle behöva ringa doktorn idag för Stora hade fått några plitor i pannan. Såg inte ut som vattenkoppor utan mer som myggbett. En pojke till på dagis hade plitor i ansiktet men hans föräldrar hade ingen aning om vad det var, han var frisk förövrigt. Stora har ju varit lite krasslig nu några dagar, förkyld och så. Så jag ville kolla upp det. Men idag är dem nästan borta, en liten plita är kvar. Och hon är jättepigg, så jag avvaktar.


Istället får det bli en runda in till staden för att inhandla skor. Fick en liten kommentar igår från dagis om att det kanske är i kallaste laget med gympadojjor. Så jag fick skämmas lite och lovade att jag skulle köpa nya skor till nästa vecka. Har inte riktigt hunnit med där känner jag. Har hela tiden tänkt att Liten ska växa i dem skor som Stora hade när hon var i den åldern men jag får nog inse att hon inte gör det. Så det blir till att bita i det sura och köpa nya. Vet bara inte vad jag ska köpa. Vinterkängor ska dom ju ha såklart, ett par var. Men det kan dom ju inte använda nu, det är ju alldeles för varmt för det. Så ett par grövre skor måste dom väl med ha? Ska jag köpa fyra par skor då alltså? det blir dyrt det. Men, men vad gör man?


       

  


Ovido - Quiz & Flashcards