minaminis

Alla inlägg den 5 oktober 2009

Av Lisa - 5 oktober 2009 15:31

Hemma från Stockholm där vi verkligen har laddat batterierna.


Förra veckan va otroligt jobbig på många sätt. Mannen hade fullt upp med att hinna med en del saker med taket innan vi åkte och var ute och grejade med det i stort sett hela tiden. Jag hade alltså ensam hand om barnen hela veckan, varav en av dem var sjuk och gnällig. Inget bra utgångsläge. När sen lilla figge går och blir påkörd och vi måste fixa med veterinär och sånt trist då var jag nära bristningsgränsen. Ledsen och utan tålamod och kände mig bara hemsk och eländig och dålig som mamma. Inte blev det bättre av att Stora tjejen var så klok och sa saker som att : "Mamma, du behöver inte vara ledsen, det ordnar sig, lita på mig" och när jag sa att jag inte ville åka iväg sa hon : "Men mamma, det måste du, jag ska ju vara hos mormor och morfar" Så liten men så klok. Men det var med en stor klump i magen av dåligt samvete som jag åkte, kändes inte alls som om det var detta vi behövde. Vi behövde en helg med bara familjen, bara jag, mannen och barnen.


Men den där klumpen i magen blev mindre och mindre och försvann till slut. Och när vi kom hem igår insåg vi att denna helgen hade varit jätterolig för både oss och barnen. Och den energin vi kom hem med hade vi inte haft om vi inte åkt iväg. Så nu har vi lovat oss att ta det lugnt ett tag. Strunta att tomten ser ut som en byggarbetsplats och behöver städas upp, och bara njuta av oss i stället. Hitta på dom där små, roliga sakerna som gör vardagen roligare. Som att gå till lekplatsen, åka och bada eller bara sitta och baka med lera med flickorna.


Lilla Figge mår bättre. Han är uppe och går några stunder varje dag och behöver bara vara i buren när vi åker hemifrån eller när vi sover. Syster och våra grannar har gjort ett jättefint jobb med att ta hand om figge så jag tror nästan att han haft det bättre och blivit mer bortskämd än när vi är hemma.


När mannen kommer hem ska jag åka ut till Ljungsled och köpa en fin blomma att ge till grannarna.

Ovido - Quiz & Flashcards