minaminis

Alla inlägg den 4 maj 2009

Av Lisa - 4 maj 2009 10:24

dessa underbart fina skor. Har ett par gladiatorsandaler i vitt och ett par i brunt men ett par svarta är ju ett måste i sommarens garderob. Ska man våga beställa dem? Har ju alltid strl 37 i skor. Borde väl va lugnt?

Av Lisa - 4 maj 2009 10:10

Vädergudarna har svårt att bestämma sig idag. Ska solen få vara framme eller ska himlen täckas av regnsvarta moln? Lika väl som vädret har beslutsångest har jag det med, ska detta bli en bra dag eller inte? Och typiskt mig (och säkert många med mig) beror detta mycket på vädret.


När solen tittar fram blir jag glad och vill ut, när den försvinner och ersätts av mörka moln blir jag trött och huvudvärken kommer fram.


Men skärpning på mig, för vad har jag att klaga på? Inget, jag lever och mår bra: Jag får vara hemma med mina fina prinssessor. Vi kan göra precis vad vi vill, lämna tvätten som behöver vikas på bordet och bara leka och ha roligt. Fast till och med tvätt som ska vikas kan vara ett roligt nöje när man har två busungar att titta på under tiden. Två små monster som röjer omkring och leker och skrattar.


Mina små leker bättre och bättre tillsammans för varje dag som går, och det är så härligt att se. Tänk vilken glädje dom har av varandra.


Idag har vi inget inplanerat. Ska bli en lugn och mysig start på veckan. En tripp till byns bibliotek får det bli efter lunch, när Liten ska sova middag. Det är så mysigt att sitta på biblioteket och bläddra i en tidning medabs stora leker eller tittar i någon bok. Där kan vi lätt tillbringa någon timme.

Ovido - Quiz & Flashcards