minaminis

Alla inlägg den 6 maj 2009

Av Lisa - 6 maj 2009 20:28

Det blev snyggt som attans med våra nya markiser, men som sagt, nu stör jag mig något enormt på vårt fula tak. Aldrig att man kan vara nöjd. Förbättrar man en sak ser man alla andra tusen saker som behöver förbättras. Jaja, är det typiskt kvinnligt eller ? Jag tror så.


Jag och barnen har haft en härlig dag. Fick besök av min käre far, lite lunch tillsammans med honom. När markiserna var uppsatta och klara begav vi oss till affären. Barnen skötte sig exemplariskt, som alltid. Och nu ikväll har vi lekt med dockor. Jag hämtade ner massa bebiskläder i strl 50 och 56 som jag gav till stora. Hon blev eld och lågor. Så nu har vi bytt om på alla dockorna och dem andra kläderna dem hade på sig ska nu tvättas, Storas ord. Vill göra som mamma ju.


Nu är dom i säng, men stora ville inte sova ikväll. Hon brukar aldrig tjabba om det. När vi har läst sagan och gått ut ur rummet hör vi inte mer av henne, utan hon somnar efter en stund. Men ikväll kom hon upp och ville att jag skulle sjunga för henne. Stackars barn tänkte jag då, hon vet inte vad som är skönsång om hon vill höra mig sjunga. Men en låt fick det bli och nu verkar hon ha somnat. Eller inte, hörde precis henne prata med dockorna, men så länge hon ligger i sängen är det lugnt. Då somnar hon ju så småningom.


Imorgon ska vi passa kusinerna en stund på morgonen. Syster skulle nämligen till doktorn. Sen efter det kommer storas bästa vän och hennes familj, då blir det härlig lek som vanligt.


Nu ska det laddas inför Grey´s anatomy. Grämmer mig som fan över att jag missade avsnittet förra veckan.

Av Lisa - 6 maj 2009 09:10

Om jag hade haft några tiotusen över så hade de definitivt gått till ett konstverk av denna konstnären; Lisa Rinnevuo. Jag älskar hennes tavlor och drömmer om att en dag få äga en eller två av hennes verk.


Är dem inte underbara?

Av Lisa - 6 maj 2009 08:53

Idag är det kallt, kyligt även inne. Vi har myskläder på oss hela familjen. Mysbyxor och varma koftor. Har tänt värmeljus till överallt.


Vaknade utvilad idag. Liten har sovit hela natten, från halv åtta igår tills halv sju idag, det är godkänt. Märks så mycket på humöret när man fått sova en hel natt, både på mig och Liten.


Sitter här med en kopp kaffe. Barnen är i full gång och leker inne på storas rum. Hon vaknade precis, men måste ju såklart leka lite innan frukost. Jag och Liten har redan ätit vår frukost, vi har ju varit uppe några timmar.


Idag kommer som sagt markiserna, hoppas han kan sätta upp dem fastän det regnar. Pappa min kommer med en stund. Äter lite lunch med oss. Det är ju torsk onsdag. Mannen kommer hem sent ikväll. Han är på mässa i Göteborg. Bara roligheter för hans del. Dom som har mässan har tydligen hyrt Liseberg med så en runda där med blir det för honom. Vilket jobb va?


Ovido - Quiz & Flashcards