minaminis

Alla inlägg den 5 maj 2009

Av Lisa - 5 maj 2009 20:48

En  härlig dag med fullt ös från början till slut. Träffen med föräldragruppen var jättemysig, som alltid. Vi har jämnt tusen saker att prata om och lika många saker som vi inte hinner med. Tur att vi träffas en gång i veckan.


Ikväll har jag äntligen tagit tag i och olja in matrumsbordet. Det ska göras två gånger om året och jag har gjort det en gång, sen vi köpte det för tre år sedan. Inte så bra alltså. Men ikväll fick det sig en omgång, så nu e det så fint så.


Imorgon kommer våras markiser att sättas upp. Och det ska bli så roligt. Hoppas verkligen att det blir bra. Risken är nu att jag får svårt att njuta av dem för att vi inte har bytt tak. Taket är nu rött men ska bli nytt och svart i sommar. Då kommer det nog bli snyggt med de svart/grå markiserna till.


Nu, Desperate Housewives!

Av Lisa - 5 maj 2009 10:23

Blev visst föräldraträff ändå,.... här. Så jag har fixat och donat och röjt undan det värsta. Hade grejer liggandes överallt och damm i hörnen. Nu ser det ialla fall okej ut. Huvudsaken är ju att det blev av och att vi kunde träffas.


Tjejerna har lekt för fullt med varandra under tiden jag har fixat. Nu sitter Liten i sin lära-gå-vagn. Hur hon har kommit upp där är mig en gåta, men hon har tydligen lärt sig att klättra. Igår hittade jag henne i storas säng. Så nu gäller det att se upp.

Av Lisa - 5 maj 2009 08:29

Idag har solen gömt sig på riktigt, och som det ser ut kommer den inte komma fram heller. Men det gör inte så mycket. Det får bli en riktig innemysardag idag. Sätta på lite kaffe, spela lite musik, lalla runt lite och mysa bara.


Vi skulle egentligen haft träff med föräldragruppen idag, men hon vi skulle vara hos ställde in igårkväll, och ingen annan har erbjudit sig heller. Inte jag heller för den delen. Vårt hus ser ut som ett bombnedslag för tillfället, tyvärr. Orkade faktiskt inte ta tag i det klockan 9 igår. Synd, jag gillar våra träffar, dem är mysiga.


Får se vad dagen har att komma med.



Ovido - Quiz & Flashcards