minaminis

Alla inlägg den 20 maj 2009

Av Lisa - 20 maj 2009 23:14

Nu struntar jag i det här och går och lägger mig. Har suttit med en layout på blogg.se nån timme nu, men inte blir det bra inte. Jag som pluggat html-koder och dylikt borde väl kunna slänga ihop något, men icke. Det är som bortblåst ur mitt lilla huvud. 


Mannen har fortfarande inte kommit hem, stackaren. Han förtjänar nog lite sovmorgon imorgon innan han ska ha mys med flickorna. Jag har fullt upp på schemat imorgon. Ska putsa kökfönster och hänga upp gardiner, göra två tårtor (som ska frysas in), olja altanmöbler och sen var det säkert något mer. Och sen ska det faktiskt mysas en del med hela familjen. Ut och gå en runda om vädret tillåter.


Nu kom jag på att jag glömt att ge Liten sin astmamedicin ikväll. Vi ger ju alltid henne den efter hon somnat. Nu vaknar hon säkert när jag gör det, bara för att jag är så trött.


Jaja, godnatt gott folk.

Av Lisa - 20 maj 2009 22:20

Jag blir galen. Är så jäkla trött på denna fula fula layouten som bloggagratis har. Försöker hitta någon annan bloggsida men det är ingen som vill godkänna minaminis. det kommer upp att den adressen redan är upptaget. Men det är den ju inte, bara på bloggagratis.se.


Varför blir det så? Vill ju inte byta namn. Bara domän.

Av Lisa - 20 maj 2009 19:27

Så här glad och pigg som Liten har varit idag har hon inte varit på bra länge. Det måste vara medicinen som börjar verka. Hon är sitt gamla jag igen. Då kan man ju fatta hur dåligt hon mått. Jag som bara trodde hon blivit en väldigt gnällig unge, när hon egentligen inte mådde bra.


Hon är så glad och go att jag inte ens vill gå och lägga henne. Bara mysig och busig.

Av Lisa - 20 maj 2009 18:24

En sån där perfekt dag, helt enkelt. Barnen glada och härliga, jag likaså. Klarat av många nyttogrejer; putsat 3 fönster, hängt upp gardiner på kontoret. Inget av detta stod på listan, men men, fint blev det. Bakat syltkakor, Stora hjälpte till. Liten med, men det gick sådär.


Vi har även hunnit med mycket lek, promenader och gungning. En helt perfekt dag helt enkelt. Sen att vädret har varit underbart har inte gjort saken ett dugg sämre.


Mannen ringde hem innan och berättade två saker, en dålig och en bra. Visste vad det var redan innan. Han var tvungen att jobba över idag men skulle vara ledig på fredag. Det tackade jag för.


Nu är det snart läggdags för Liten och sen ska Stora och jag mysa framför tv:n med popcorn, det har jag lovat henne.

Av Lisa - 20 maj 2009 09:43

och detta blev det till Liten. Plus en puma overall från stadium. Supermysig, som hon ska få när hon fyller år.


Mannen är en sucker på såna. Stora tjejen har ett antal som hon har myst omkring i, för små nu tyvärr. Så det blir nog till att inhandla nån nu.

Av Lisa - 20 maj 2009 09:42

detta fick stora tjejen

Av Lisa - 20 maj 2009 08:50

Idag skulle vi haft föräldraträff, men sjukdom kom i mellan. Orkade heller inte fixa det någon annastans. Får bli nästa vecka istället.


Idag ska jag njuta av att bara vara hemma. Har inte varit det med barnen på länge. Det ska faktiskt bli skönt. Har så fruktansvärt ont i nacken, och en knuta som är öm. Brukar bli så när jag har mycket och är stressad. Får nog varva ner lite.


Blir till att fixa lite på min lista idag. Baka syltkakor och putsa köksfönster, då är jag nöjd. Mamma var här igår med en hel uppsättning gardiner till köket som jag skulle välja mellan. Hon hade varit på två ställen i stan och lånat hem en massa. Hade säkert tio gardiner att välja mellan. Blev ett par med mycket färg i till köket. Många olika färger, vilket är perfekt då man kan ändra accentfärg när man vill. Nu får det bli grönt.


Men vilken service va? Har nog världens bästa mamma. Jag som ändå går hemma borde ju kunna pallra mig in till staden för att köpa gardiner själv, kan man tycka. Men mamma tycker jag har annat att göra. Man tackar och tar emot.

Ovido - Quiz & Flashcards