minaminis

Alla inlägg den 11 maj 2009

Av Lisa - 11 maj 2009 13:49

Jag läste precis ClaraBellas inlägg om Att göra listor. Och jag måste bara instämma. Jag älskar att göra listor. Jag gör listor över precis allt. Gärna långa listor och detaljrika. Mest av allt gillar jag att stryka det jag gjort. Jag kan gå så långt som att skriva dit saker som jag redan har gjort bara för att få stryka dem. Jag känner mig duktig då, när det är mycket som är överstruket.


Min syster är precis som mig, fast snäppet värre. Hela hennes hem kryllar av listor. Köksbordet är fullt av listor. Jag har ialla fall mina samlade på ett ställe. Kontoret, där trängs mina listor och mina olika anteckningsböcker som innehåller listor. För jag har olika listor till olika saker.


Listor som huserar här för tillfället är;

* listor på saker som ska göras innan Litens kalas

* listor på saker som ska inhandlas på Ikea, när jag nu kommer dit.

* listor över saker som behöver göras i trädgården

* övergripande och långsiktiga listor över renovering

* detaljrika och kortsiktiga listor över renovering

* listor över saker som ska inhandlas till trädgården

* listor över saker som jag vill ha till hemmet


Ja som ni ser så skriver jag listor över det mesta. Och precis som ClaraBella skriver så är det mycket för att strukturera tankarna.

Av Lisa - 11 maj 2009 12:19

Idag är det en riktigt mysig dag. Mannen överraskade mig med att ta lite semester idag, bara sådär. Dom dagarna är dom bästa, riktig bonus. Men dagen började med att jag fick ta en tur till apoteket för att köpa alvedon och nässpray till Liten. Hon e riktigt förkyld. Hoppas verkligen att det är tänderna.


Körde inom Coop på vägen hem och köpte god frukost. Sen avnjöts det långfrukost. Farmor överraskade oss med ett besök, hon var ledig idag och saknade sina små. Så hon har somnat Liten och nu är hon ute och cyklar med Stora. Mannen är ute i trädgården och gräver och jag är inne och fixar fika. Okej, en liten snabbis vid datorn får hinnas med.


Igår var vi nere på marknaden med kusinerna. Det åktes karuseller och köptes popcorn och sockervadd och ballong. Vi hann med andra ord med allt som bör hinnas med när man är på marknad.  En langos till mamma och pappa fick det bli på vägen hem.


Nu ska det serveras fika.

Ovido - Quiz & Flashcards