minaminis

Alla inlägg den 20 januari 2011

Av Lisa - 20 januari 2011 20:48

Livet går vidare, det gör faktiskt det, mot alla odds. Om än något saktare, tyngre och mer allvarsamt. Men när allt kommer omkring så är människan bra fantastiskt. För vad hon än utses för så reser hon sig upp gång på gång och kämpar vidare. Det är bra häftigt. Hur mycket vi egentligen orkar och hur starka vi faktiskt är. Jag fascineras av alla människor som är med om fruktansvärda saker, olyckliga händelser och tragiska förluster. Ni fortsätter framåt ändå....... Hade jag gjort det? Om det varit jag? Som jag tänker nu så hade jag blivit arg och bitter. Stängt in mig och vägrat träffa någon. Tyckt att livet varit orättvist och skrikit att allt är förstört, det spelar ingen roll vad någon säger eller gör, det blir inte bra ändå. Blivit arg på livet...... Men kanske hade jag med varit stark, kanske hade jag öppnat mig för mina nära och kära. Kanske hade jag med fortsatt framåt. Antagligen hade jag gjort det, för jag är ju en människa och människan är ju stark.

Ovido - Quiz & Flashcards