minaminis

Alla inlägg den 24 januari 2011

Av Lisa - 24 januari 2011 15:54

  


Har äntligen hittat en söt "fågelbur". Hoppas att den är lika fin i verkligheten och inte så himla liten, glömde kolla måtten innan jag beställde den..... Och att man inte behöver ha den hängande. Hmm mycket jag inte kollat kom jag på nu. Ialla fall finns den att hitta på jotex.

Av Lisa - 24 januari 2011 13:24

        


Nya godbitar från Odd Molly. Gillar vårens kollektion. Om jag hade haft mycket pengar hade jag köpt alla dessa. Nu har jag inte det så jag får välja ut någon (några) istället.

Av Lisa - 24 januari 2011 10:29

Helgen gick fort, som vanligt. Vi har mest umgåtts med vänner samt fixat lite hemma. I lördags var det både gympa och handboll för tjejerna sen var vi nere hos familjen F på fika och prat, och lek för barnen. Kvällen spenderade vi inne hos grannarna med mycket god mat, vin och ännu mer prat. Supertrevligt.

 

Gårdagen var hemmadag för oss men lekdag för Stora, hon var iväg hos två olika kompisar och lekte. Mannen röjde i garaget och jag och Liten var inne och donade. Putsade några fönster och bytte gardiner men blev sur och gav upp efter det. Måste köpa nya gardiner (hissgardiner) men hittar inga som är tillräckligt breda till våra fönster. Får måttbeställas.

 

Började även fundera på allt jag vill göra här hemma. Jag är så trött på att det inte är som jag vill ha det. Och vi kan inte byta soffa för vi vet inte hur det kommer bli efter renoveringen, ingen mening att köpa nytt matsalsbord för vi vet inte hur stort vi kommer få se osv osv. Allt hänger ihop och det ena går inte att göra förrän det andra är gjort...ni förstår. Missförstå mig rätt, jag är glad att vi väntade med att renovera köket för vi har ändrat oss tusen gånger sen vi flyttade in, och det är såklart alltid bra att bo in sig. Men det har gått 5 år nu, vi har bott in oss.. Sen har det kommit lite barn och annat emellan med, det är ju klart.

 

Jag vill bara göra om och fixa iordning. Särskilt när vi gjorde övervåningen och det blev så bra, då vill jag liksom fortsätta. Men jag får hålla mig lite till. I år blir det fokus på ute. Entrén måste fixas till, vi har fortfarande en lastpall som steg utanför dörren. Altan ska byggas, den revs ju ner i och med dräneringen. Så även om vi inte glasar in i år så ska det bli golv och tak. Asfalten ska rivas bort och ersättas med singel, den fördärvades när vi dränerade och går inte att fixa till så den ryker. En stenmur ska upp på framsidan och en stor rabatt ska tas bort. Så vi har att göra. Antar att köksrenoveringen kommer först 2012 kanske.

 

Jag fattar ju att det är så det är men ibland blir jag bara frustrerad, ni känner säkert igen er.

Ovido - Quiz & Flashcards