minaminis

Alla inlägg den 25 januari 2011

Av Lisa - 25 januari 2011 22:45

Om det är någon som eventuellt missat detta. Kolla in Bloggen Den nya bloggen (jo, den heter så) och läs om fenomenet där en pojke som är 116 cm lång är längre (!!) än en flicka som är 116 cm. Hur det hänger ihop? Läs på bloggen. TV4 nyheterna hade även ett inslag angående det ikväll. Absolut något som ska uppmärksammas.

 

Vi kan inte tillåta att stora klädkedjor gör kläder som är mindre i storlekarna till flickor än till pojkar, för att pojkar busar mera! Eller som de sa i inslaget, vi gör kläder som efterfrågas av kunderna!! Sen när började de fråga vad vi tycker?

Av Lisa - 25 januari 2011 22:25

Räkningarna betalade denna månaden med. Men det var helt klart det värsta jag någonsin varit med om, vad gäller räkningar alltså. Inte blev det bättre heller av att jag inte fått någon a-kassa utbetald och när jag väl får det så är det 5 dagar karens på det. Behöver jag säga att jag längtar till den 25 februari? Ska bli så skönt att få lön, istället för skit a-kassa....... Så denna månaden blir det att hålla hårt i de stackars slantarna som blev kvar. Men varför finns det då så mycket fint därute som ropar på mig? Allt vårnytt som börjar poppa upp lite här och var. Härliga färger som man saknat nu i vinter.  Bland annat detta fina från Polarn O. Pyret.




    



    



Flickorna behöver faktiskt en varsin vårjacka med. Liten har inte ens någon hon kan ärva från Stora. Så what to do?

 

En grön?


 



eller en rosa?


    

Av Lisa - 25 januari 2011 17:55

Receptet på den goda maten kommer här. Jag skriver bara ingredienserna, sen får man gå på känslan.

 

Blandfärs

ägg

mjölk

potatismjöl

salt

peppar

ev ngn annan krydda, jag brukar ta chilligrill

 

Blanda ihop det och forma till biffar. Stek dem så det blir yta, dem behöver inte bli klara.

Blanda ihop krossade tomater, matlagningsgrädde och soja och häll det över biffarna. Låt det koka ett litet tag.

 

Servera med tagliatelle, sallad och finhackad rödlök över. Supergott!

Av Lisa - 25 januari 2011 14:18

Receptet på världens godaste och enklaste vardagsmat har jag fått av min syster. Jag verkligen älskar det. Biffar i tomatsås med tagliatelle och sallad till, sen lite finhackad rödlök över alltihopa. Mums det.

Ovido - Quiz & Flashcards