minaminis

Direktlänk till inlägg 29 maj 2009

Shoppingdag!

Av Lisa - 29 maj 2009 19:01

dagen har spenderats i staden i jakt på den perfekta outfiten till imorgon. eller bara något snyggt.... det duger med.


Jag ensam med flickorna. Löfte om klubba och tuggummi om man skötte sig, Stora då alltså. och ja, mutor kan vara bra ibland.


Vi hade inte avverkat många affärer förrän vi märkte att Liten hade slängt ut nappen och snutten ur vagnen. Bara till att vända på klacken och gå tillbaks där vi varit, men dem var nowhere to be find. Blev till att traska upp till Miljö för att inhandla ny napp och snutte. Sen kunde hon somna, om än med protest för den nya snutten var såklart inte lika mysig.


Sen var det lunch med mannen, en kebab på marinas som på den gamla goda tiden. Och det stämmer, den var godare förr.


Men sen kunde jakten på kläderna börja. Hittade två supersnygga klänningar på Karl-Oskar & Kristina. Totalt olika varandra. En supersnygg rosa klänning med vita prickar, så snygg. Och sen en riktigt cool klänning från Rut m.fl Det blev den coola klänningen. Pix på den kommer imorgon.


Nagellack och mascara inhandlades med. Väska och sommarklänning blev det med. Skor stod på listan men det hanns inte med. Hade velat ha ett par svarta gladiatorsandaler till men får se, har ett par vita som kan passa till, även ett par vita med high-heels om man vill hotta till det lite extra. Och det är mycket möjligt att jag vill.


Ska bli riktigt roligt imorgon. Har pratat med en massa goa människor som också ska ut, så för en gång skull kanske man får riktigt skoj ute. Brukar inte bli det när man går till harry´s men imorn blir det karlmans.


Och ja Stora fick båda klubba och tuggummi och nappen och snutten hittades. I den sista affären vi var i innan vi åkte hem. Hade inte ens tänkt kolla där för jag var säker på att hon tappade dem efter den affären. Men nopp. Så, slutet gott allting gott.

 
 
Ingen bild

Pernilla

29 maj 2009 20:55

Kul att du hittade outfit till morgondagen, annars brukar man aldrig hitta något när man ska ha. Då syns vi kanske ute i vimlet i morgon för jag ska nämligen oxå ut, och det ska bli sååå kul. Ha det gott!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 2 mars 2011 21:13


Tror egentligen inte sådär mycket på horoskop men fastnade av någon anledning vid att läsa just detta ikväll. Hittade ett som beskriver barn som är födda i Fiskarnas tecken. Det stämmer verkligen så bra med Stora som är född i detta tecken, hon fyl...

Av Lisa - 12 februari 2011 16:40

Tiden räcker inte till för så mycket mer än jobb och barn för tillfället. Veckorna går i en rasande fart och helgerna är uppbokade. Idag fick vi lite oplanerad tid över då Liten vaknade med feber. Vi hade nämligen bestämt att vi skulle hälsa på min k...

Av Lisa - 5 februari 2011 14:48

Har varit osynlig här sedan jag började jobba. Shit alltså vad jag har varit trött denna veckan. Jag fattar inte hur man ska fixa allt med jobb, dagis, barn och träning. Men jag antar att man kommer in i det med. Det gjorde vi ju förra året. Men det ...

Av Lisa - 5 februari 2011 14:41

Har fastnat löjligt mycket för denna låten.     För vi har varann För vi har varann och det finns dem som säger att då e det sant och det finns ingenting, det finns ingenting vi inte kan för vi har varann ...

Av Lisa - 31 januari 2011 21:52

Då är det dags för mig att byta ut långa, härliga sovmorgonar till tidiga, kalla morgonar. Mysiga barn framför morgon TV till trötta barn som inte alls vill upp. Slöa och mysiga dagar med barnen till intensiva, långa dagar på jobbet. Det är dags för ...

Ovido - Quiz & Flashcards