minaminis

Alla inlägg under oktober 2009

Av Lisa - 27 oktober 2009 10:07

Jaha, det gick ju sådär bra. Telefontiderna var för närvarande slut.

Tack och hej! Jaha??? Måste man vänta tills imorgon då eller?

Av Lisa - 27 oktober 2009 09:56

Idag är jag inte riktigt lika pigg som jag var igår, anledningen är att Liten har hostat, precis hela natten. Har inte sovit en timme på sträck ens. Men visst, det är ju lilla gumman det är synd om, det är hon som har det jobbigt. Hennes astma-spray verkar inte funka denna gången så jag ska ta och ringa Barnkliniken och boka en tid. Måste säg att jag är lite orolig nu, i och med att svininfluensan sätter sig på lugnorna och andningen. I vilket fall som helst är detta ohållbart. Hon ska inte behöva ha det såhär jobbigt.


Har fortfarande inte bestämt mig om vaccinet. Trodde att jag var säker på min sak, men sen diskuterade vi det med våra vänner i fredags och då började jag tänka om igen. Men det lutar nog mer åt Ja än Nej. Det känns så när jag läser artiklar om det. Men som sagt, vet inte än.


Jag och mannen kunde ju vaccinera oss sen kunde vi hålla hela familjen isolerad tills influensan har dragit över. På så sätt hade vi inte behövt utsätta barnen för varken vaccinet eller influensan. Men det fungerar nog inte va?



Av Lisa - 26 oktober 2009 21:20

Om ni liksom jag är osäker på om ni ska vaccinera er mot

 svininfluensan kanske denna artikeln på Aftonbladet hjälpa er.

 Myter kring vaccinet.

Av Lisa - 26 oktober 2009 21:11

  

Detta året ska jag göra en adventskalender till barnen. Alltså inte göra själva kalendern men köpa paket och så, ni fattar. Tidigare år har jag varken haft ork, tid eller lust. Men nu, med min nyfunna energi har jag bestämt mig för att flickorna såklart ska få en adventskalendern. Men dom får dela på en. Vissa dagar får det vara ett varsitt paket till dom och andra dagar får de dela. Nu ska jag bara hitta en fin kalender som inte kostar skjortan. Denna från Klara Färdiga Gå är jättesöt, kostar 399 kr, den billigaste jag hittat hittills, men även den finaste. Får se vad mannen säger.

Av Lisa - 26 oktober 2009 14:12

  


Jag är sååå sugen påe ett par Uggs. Hade verkligen behövt ett par vardagsstövlar. Som man kan slänga på sig när man ska hämta barnen på dagis, åka och handla, gå till lekplatsen eller ta en runda på stan. Ja, ett par stövlar man kan ha lite när som. Tror att uggsen hade passat bra till det. Ska man önska sig dem i födelsedagspresent kanske?

Av Lisa - 26 oktober 2009 14:00

  


På lördag är det Halloween och vi ska ha lite fest här hemma. Det är familjen i Elleholm som ska komma och fira med oss. Och självklart så ska ju barnen få klä ut sig. Vi pratade lite om det vid middagen igår med stora, och försökte förklara lite vad halloween är och vad man kan klä ut sig till (häxa, monster, spöke, pumpa etc. etc). Vi hade några förslag till henne som hade funkat bra, med tanke på kläder och annat. Men hennes förslag var att hon skulle vara katt. Så vi får se lite hur det blir. Får in till stan och reka lite, se om de har något i affärerna. Utbudet är nog inte det bästa men med lite fantasi ska vi nog få ihop något bra. Huvudsake är ju att barnen blir nöjda och har roligt.

Av Lisa - 26 oktober 2009 10:47

En helt underbar helg är nu slut och en härlig vecka stundar, känns det som ialla fall.

Vaknade med hur mycket energi som helst. Vet inte om det är den extra timmen som gör sitt eller en kanonhelg med mycket familjemys men härligt känns det ialla fall.


Helgen har innehållit allt man kan önska, socialt umgänge, roliga aktiviteter, glada barn och mycket mys och skratt.

I fredags var vi hos kompisar och åt gott, pratade och tittade på Idol. Barnen lekte jättebra och var på gott humör. Det som var lite tråkigt var att jag var så hes så att jag knappt kunde prata alls mot slutet av kvällen. Så det blev inte så jättesent. Lördagen var lugn, vi hade planer på utedag i trädgården hela familjen men det regnade non-stop så vi var inne och fixade lite. Jag städade i källaren, mannen fixade med lite lister och barnen lekte. Kvällen avslutades med god mat, mycket tända ljus och mys framför Tvn och körslaget. Barnen dansade till låtarna, en fröjd att se.


Gårdagen var aktivitetsdag, hade sedan länge planerat in Barnens lekland i Karlskrona med syster med familj men dom låg sjuka i feber så vi fick åka själva. Barnen hade superroligt, och vi med.


      


Såna här helger är verkligen bäst.

Av Lisa - 23 oktober 2009 09:53

  

  


                      (Kappahl)                                              (Lindex)


Var ju i stan med mamma igår och inhandlade jacka. Blev en jättefin, supervarm McKinley jacka. Får den av mamma och pappa i present men det kommer ju såklart att börja användas direkt.

Sen var vi inom Kappahl och kikade in Vintage-kollektionen. Oh my säger jag bara, vilka ljuvliga kläder. Jag provade en så fin klänning som satt som en smäck och till flickorna fanns det så fina kjolar, klänningar och tunikor. Men nej, det praktiska i mig fick tala så det blev ingen klänning. Däremot hade jag bestämt mig för tunikan som ni ser ovan. Den var jättefin på och hade varit superanvändbar. Men när jag väl ska betala den så ser vi att det är en massa fabrikationsfel på den och dem hade inga fler av den storleken och skulle inte få in heller. Så det blev inget vintage för min del.


Däremot blev det denna fina klänning från Lindex pink- collektion. Den var riktigt fin på och kommer nog att kunna användas en del denna vintern.


                                         


Ovido - Quiz & Flashcards