minaminis

Alla inlägg den 1 september 2009

Av Lisa - 1 september 2009 14:01

Fick ett telefonsamtal från Högskolan i Kristianstad som erbjöd mig en plats på Personal- och Arbetslivsutbildningen. Sökte in till det lite sent för ett tag sedan, men fick reda på att jag hade kommit på reservplats nr 15. Så jag tänkte inte mer på det. Men idag ringde dem alltså och sa att de hade en plats över. Jag bad att få en timmes betänketid så att jag kunde prata med min sambo.


Men efter mycket velande fram och tillbaka så tackade jag nej. Vet fortfarande inte om jag gjorde rätt. Är sugen på att plugga, och när läget ser ut som det gör i Sverige så hade det kanske inte varit fel. Men sen tror jag att det hade varit kämpigt nu när Liten är så liten, och jag vet inte om jag är beredd att ta mer studielån. Jag hade egentligen behövt fundera mer, prata med csn och kolla upp lite mer saker innan jag tog beslutet. Men nu är det taget. Vill jag plugga så får jag satsa på att göra det hösten 2010.


Nu får jag se till att få ett jobb så länge.

Av Lisa - 1 september 2009 13:41

 (Bilder från H&M)


Vad är det med vädret egentligen? Igår var det höst ute, idag när man vaknar skiner solen och temperaturen visar på vamt sommarväder. Svårt att veta vad man ska ta på barnen nu när dem ska till dagis. Stora har ont om shorts, men jag är inte så sugen på att köpa några nu när sommaren snart är slut....på riktigt.


Klickade hem lite höstkläder till stora från H&M nyss. Hon behövde lite smått och gott. En del ska inhandlas på höstens klädpartyn (Gangstar, Meandi och Blingo) men en del fick alltså köpas på H&M. Blev bland annat denna fina jeanskjolen och dessa rosa manschesterbyxorna. Hade hittat fina manschesterbyxor i ett utskick som Polarn&Pyret hade men dom hade inte kommit ut i butik än och inte på webben heller, och när jag tog kontakt med kundtjänst visste dem inte ens när de skulle komma........ så då fick det bli dessa istället.

Ovido - Quiz & Flashcards