minaminis

Alla inlägg den 9 september 2009

Av Lisa - 9 september 2009 16:10

  


(Coola uggs till barn, bild hämtade från Uggs hemsida)



Nyss hemkomna från playdate med fyra mammor och 7 barn!!! Trevligt men såklart väldigt stimmigt. alltid något barn som gråter, skriker, pratar eller vill ha uppmärksamhet. Men det är ju så det är. Det är ialla fall alltid trevligt att få prata av sig med sina vänner.


Ikväll ska mannen och jag ha en mysig tv-kväll. Först är det fotboll och sedan är det Idol. Känns som om att det var länge sedan som vi satt tillsammans framför tv:n. Mannen har varit ute och jobbat några kvällar nu.


By the way, ni skulle se hur det ser ut här hemma för tillfället, ute alltså. Hela tomten är i stort sett uppgrävd. Baksidan har varit det men är på gång att fyllas igen, nu. På framsidan har gräset skalats av och ersätts med ett par lass matjord för att höja marknivån. Ser ut som värsta kala åkern. Snart ska det kunna sås gräs. Blir jättebra när det är klart, men vägen dit är lång.


Just nu leker liten i storas rum, nyduschad och härlig. Stora sitter fortfarande i duschen. Är nog dags att ta ut henne nu.


Dessa uggs skulle jag lätt kunna tänka mig till Stora. Hur snygga är inte dom då?


Av Lisa - 9 september 2009 09:29

                                                             


Äntligen har Bloggagratis, eller bloggplatsen som det nu heter, fattat poängen med bilder i miniatyrformat som  är klickbara. Har stört mig något fruktansvärt på att den funktionen inte funnits än, men nu så.


I söndags var det ju dags för Blingo-party. Väldigt lyckat, mycket folk och trevligt. Stod och gjorde plommonpaj till fem minuter innan alla skulle komma, typ. Det är ju dumt att vara ute i god tid.....


Detta ovan blev det till Liten. Plaggen gör sig verkligen inte rättvisa på bild, dem är sååå fina i verkligheten.        



                                   


Detta fick Stora. Coola byxor med bred mudd både uppe och nere. Riktigt tuffa på.

Hittade såklart ännu mer som jag hade velat köpa men någonstans måste man stoppa. 


Nu ska jag ringa dem där telefonsamtalen som måste ringas.                                   

Av Lisa - 9 september 2009 09:18


Sitter här i min ensamhet, barnen är på dagis och jag har egentid. Har två samtal som jag behöver ringa innan jag ska hämta hem dem, men det gör att det finns tid för annat med.


Denna veckan har varit fullspäckad hittills. När barnen var på dagis i måndags så var det dags för mig att bege mig till arbetsförmedlingen och anmäla mig. Tragiskt som fan. Riktigt mycket folk som stod i kö. Dom öppnade klockan tio och jag var där då, klockan tjugo i tolv var jag på dagis och hämtade barnen.


Jag hatar att ha med arbetsförmedlingen att göra, sämre instutition får man leta efter.

Man skulle skriva in sig i deras databas, personuppgifter, vad man gjort innan, utbildningar och vilka yrken man sökte, bland annat. Fyra yrken kunde man fylla i att man sökte, sen var det stopp.........FYRA. Jag hittade jättemånga som hade passat mig att söka. Sen skulle man fylla i vad man kunde, alltså vilka dataprogram man kunde och vad man jobbat med, typ att man hade konteringsvana, kunde bokföring med mera (ja ni fattar) och här kunde man bara välja 18 stycken. Jag var uppe i 30 stycken innan jag insåg att jag var tvungen att plocka bort hälften. Så då fick jag sitta och prioritera vad jag trodde var viktigast att ha kvar. Helt sjukt....det ökar ju inte ens chanser att få jobb precis. Riktigt kasst!



Ovido - Quiz & Flashcards