minaminis

Alla inlägg den 11 september 2009

Av Lisa - 11 september 2009 18:24


(Petrified in pink)


För ett tag sedan började jag kika på dessa posters. Funderade på att köpa en att ha i köket. Men när jag började kolla runt på olika bloggar så hittade jag den överallt, ALLA har den. Så jag slog bort dessa fundering fastän jag gillar den. Tills idag, när jag hittade "storyn" bakom "Keep calm and carry on". Då fastnade jag verkligen för den. Gillar när saker och ting har en mening. När det står för något eller skapar en speciell känsla hos ägaren.


Så, nu är jag såld på den igen. Nu återstår "bara" att fundera ut vilken färg jag ska ha den. Finns ju några att välja på.  

Av Lisa - 11 september 2009 18:05

      


(Bilder från Ving)


Sitter här och njuter. Kusinen M är här (medans syster är på handboll med stora kusinen) och barnen leker såå bra, allihopa. Skönt när man bara kan släppa dem. Det är aldrig några problem med dem, dem leker fint och bra och Liten får vara med, nästan jämt ialla fall. Så jag kan sitta här i lugn och ro och njuta av att höra dem prata, fixa och dona. Just nu är de på promenad med vagnar, dockor och picknick-grejer.


Njuter så pass mycket att jag till och med kan drömma mig bort till varmare breddgrader. Detta hade inte varit så dumt eller hur? Är jättesugen på att resa men inte nu, när Liten är så liten. Hon får bli 2 ialla fall. Blir nog lagom tills man får börja betala för henne. Frågan är om man ska ta en "kort"resa då eller om man ska vänta lite till och ta en längre resa, typ thailand eller något sånt. Jaja, jag har ju tid på mig att fundera.


Ikväll är jag hemma själv, mannen är på fest med jobbet.  Jag och stora ska mysa framför Idol när liten har lagt sig. Lite chips, lite nötter och sen mycket mys.


Imorgon ska Stora börja på handbollskul. Eller hon ska ialla fall testa och se om hon gillar det. Hon har gått på familjegympa innan, men vi känner nog att hon börjar bli för stor för det. Det är för barn mellan 2-4 år och det är rätt stor skillnad på en två-åring och en fyra-åring. Så vi ska testa och se om handbollskul hade varit något för henne. Vi vill gärna att hon ska börja med någon form av bollsport, eller lagsport ialla fall. Men gillar hon det inte så får vi testa något annat.

Ovido - Quiz & Flashcards