minaminis

Alla inlägg den 22 september 2009

Av Lisa - 22 september 2009 22:49

     

    

    (Scorett)




Någon av dessa stövlar skulle jag kunna tänka mig. Ska till Stockholm nästa helg så jag kanske kan hitta några där. Vill reka lite innan så jag vet vad det är som jag vill ha.


Stövlar med högre klack får jag tyvärr hoppa över. Hur snyggt det än är och hur mycket jag avundas dem som kan ha höga klackar så funkar det inte på mig. Får alldeles för ont i ryggen efter ett tag. Och som sagt, jag vill ha ett par stövlar som alltid funkar.


Däremot over-knee stövlarna till höger, dem kan nog funka till det mesta.



Av Lisa - 22 september 2009 14:24

  


Syster, om du läser detta. Varför kan vi bara inte köra på en idé när vi har en?

Såg denna idag, gissa om jag blev sur.

Av Lisa - 22 september 2009 11:00

Så, nu är jag klar med rensningen av barnens garderober. Litens garderob har även fyllts på med kläder som Stora haft, godbitarna och andra favoriter, resten slängs eller säljs. Dom har kläder så det räcker nu känner jag. Möjligtvis lite tights och strumpbyxor till dem båda, och kanske någon kofta eller hoodie till stora. Sen får dem minsann klara sig ett tag, får se om det låter likadant om någon månad.


      


(H&M)


Men nu känner jag att det är min och mannens tur att få lite påfyllning i garderoben. Är klar med mina med, tror att jag var lite för snäll i rensningen och sparade sånt som jag inte kommer använda. Får ta en kik till kanske.

Mannens garderob har jag börjat på, det var inget kul alls. Jättemycket kläder i en salig röra. Har rensat en hylla typ och har ungefär tio par byxor och tröjor som jag inte vet om han ska spara eller slänga. Får nog göra han lite delaktig i detta projektet med.


Nej nu ska jag hämta med mina flickor från dagis.

Av Lisa - 22 september 2009 09:34

Nu när vi börjar få liiite ordning ute, jag menar verkligen lite, men en nysådd gräsmatta och ett nytt tak och lite kantsten är väl ändå rätt okej, so far liksom, ialla fall är jag såå sugen på att byta ut vår fula fula husnummerskylt till en annan. Blev så inspirerad när grannen för några veckor sedan satte upp belysning över sitt nummer. Det blev såå fint. Kan visa bild på det någon dag, måste bara prata med grannen först och fråga om det är okej.


Kikade runt lite på nätet igår och hittade lite inspiration. Inte fanns det mycket.

Vet ialla fall att det ska vara aluminium.

                    


Har faktiskt funderat på att ha numret i bokstäver, eftersom vi bor på nummer nio blir det så fjuttigt med bara en 9:a. Då kanske det kan vara finare med NIO. Sen kanske vi måste ha bokstäver på platta, som högerbilden, för vi vet inte hur väggen ser ut bakom skylten som siter där nu. Det är en riktigt ful gul skylt med en 9:a på.

Är riktigt sugen på att belysa det med. Men med något mindre än det på mittenbilden. Mer som det till höger.

Ovido - Quiz & Flashcards