minaminis

Alla inlägg den 23 september 2009

Av Lisa - 23 september 2009 09:25

Nu har snart halva denna veckan med passerat. Oh my vad fort det går. Ruskigt faktiskt. Jag längtar mest till ett jobb men försöker samtidigt njuta av att vara hemma med barnen. Det bästa hade varit om jag fått ett jobb med tillträdesdag om ett tag, då kan man vara hemma och njuta med vetskapen om att det har löst sig. Men men, man kan ju inte få allt. Och löser sig gör det alltid, på ett eller annat sätt.


Vi har haft två lugna dagar, lekplats och mys efter dagis. Igår var farmor och farfar här, nyss hemkomna från två-veckors ö-luff i Grekland. Flickorna blev så glada över att ha dem hemma, och fina presenter fick de också.


I eftermiddag är det öppna förskolan som gäller. Vi är fyra mammor som brukar träffas en gång varannan vecka och denna gången var det min tur att ha dem hemma. Men med tanke på omständigheterna med byggnadsställningar och annat bråte på precis hela tomten kändes det inte så bra att vara här. Så det blir Öppna förskolan idag.


Efter det ska jag och flickorna hälsa på min mormor en runda. Hon fyller år på lördag så ett litet grattis till henne.


Nu ska jag va lite nyttig innan det är dags att hämta hem flickorna. Fixa med lite papper samt dammsuga huset var tanken.


Njut av dagen den kommer aldrig igen!

Av Lisa - 23 september 2009 09:14

Vi kör en tävling till innan dagen börjar på allvar.


  


Denna gången är det bloggen dahlarna som i sammarbete med designonline (en av mina favoritbutiker, by the way)

lottar ut mugg och assiett från Rörstrand. Klicka in dig här och följ instruktionerna.

Av Lisa - 23 september 2009 08:59

  


Gör som jag och var med i utlottningen av dessa fina krukgubbar. Passar perfekt på barnens rum.


Det är bloggen Living Like Linda som i sammarbete med Innerum.se lottar ut tre stycken krukor i valfri färg till en lycklig vinnare. Om du vill va med i utlottningen klickar du in dig här och följer sedan instruktionerna.

Ovido - Quiz & Flashcards