minaminis

Alla inlägg den 21 september 2009

Av Lisa - 21 september 2009 13:22

Ni vet såna frön som trillar ner från björkarna på somrarna? Vi har två stycken stora björkar på tomten bredvid vårt hus. Tänk att det var 60 år sedan vårt hus byggdes och därmed 60 år sedan vårt tak lades på. Tänk er 60 års björkfrön som just nu trillar ner utanför mina fönster när byggjobbarna river vårt gamla tak. Rätt mycket frön med andra ord.


Det är en sak som står högt upp på listan; bli av med björkarna!

Av Lisa - 21 september 2009 12:55

Liten sover i sängen! Hon som har sovit i vagn sedan hon var en liten liten bebis sover nu middags i sin säng. Vi har ju jobbare hos oss och då är det svårt att hitta ett ställe där det är lugn och ro till henne. Så jag testade att lägga henne i sängen, hon somnade direkt. Skönt att hon fixar båda. Hon är verkligen lättsomnad den ungen.


                                


Var bara tvungen att klicka hem detta från Mandel idag. Skulle inte egentligen men kunde inte låta bli. Har letat efter ett par grå jeans sen i våras men inte hittat några, sen dök dessa upp, och vad gör man?


Nu ska jag plocka iordning efter maten och sen ska jag vika tvätt, jippi!

Av Lisa - 21 september 2009 10:39

För tillfället är hela vårt hus omringat av en massa bygnadsställningar och folk klampar omkring på vårt tak. Det är nämligen takbytardags, och vi har lejt bort hela arbetet. Så för en gång skull ska vi inte göra någonting mer än att sitta och titta på. Så skönt, så skönt. Okej kanske inte sitta och titta på, men ni fattar.

Och vilket lyft det kommer att bli för hela huset, när det är klart. Det behövs verkligen.


Helgen har varit bra, vi har fixat iordning framsidan. Mannen, pappa och min svåger har gjort ett kanonjobb med det. Så nu är gräset sått och det är bara att invänta att det ska börja växa. Kommer vara kanon till våren att det är klart där när baksidan ser ut som en åker. Ska plantera lite äppleträd till våren med har vi tänkt. Sen ska vi äntligen köpa en studsmatta till barnen. Stora har velat ha en så länge, men denna sommaren fick hon lekstuga pch sen hade vi faktiskt ingenstans att ställa en studsmatta heller. Men till våren.......längtar redan. Nej det gör jag faktiskt inte. Men bra kommer det bli ialla fall.


Nu ska jag förbereda lite mat innan jag hämtar barnen på dagis.

Ovido - Quiz & Flashcards