minaminis

Alla inlägg den 28 september 2009

Av Lisa - 28 september 2009 22:41

  



En snygg svart kavaj skulle jag lätt kunna tänka mig.

Finns många snygga att välja på, just denna hittade jag på ASOS


Av Lisa - 28 september 2009 22:31

Dagen blev en riktigt bra dag, trots allt. Hade ju inte riktigt den känslan imorse. Men som sagt, den har varit bra. Jag hade fått en hel del gjort här hemma, flickorna har lekt bra tillsammans och jag och stora passade på att leka ostört när Liten sov middag. Hon är sånt monster nu så hon bara förstör när stora ska leka.


När mannen kom hem från jobbet gick vi en promenad i höstblåsen. Flickorna cylkade. Har mest varit jobb i helgen för mannen så det var skönt med en liten promenad tillsammans allihopa. Vi var ju tvungna att gå ut och beundra vårt tak med. Pannorna är på plats så nu är det inte mycket kvar innan det är helt klart. Snyggt blev det.


När mannen nattade flickorna gick jag ner i garaget och målade. Lite lister och grejer som ska sättas upp under vindskivorna. När det är dags för att måla brukar jag ta vid. Bra när man kan turas om.


Sen har vi såklart tittat på "Svenska Hollywoodfruar". Ingen som har missat Anna Anka va? Vilket ramaskri hon har orsakat. Kul tycker jag.


Nu är det sängen och en riktigt bra bok som gäller för mig.

Godnatt!

Imorgon kommer min äldsta vän på besök. Var ett tag sedan vi träffades nu så det ska bli roligt att prata, och prata och prata.

Av Lisa - 28 september 2009 15:21

  


Mitt shoppingsugna jag spanar förtvivlat runt bland alla butikerna på nätet efter godbitar att sukta efter.

Lindex partykollektion lovar gott, och jag fastnade direkt för detta. Helt och hållet min stil.

Av Lisa - 28 september 2009 10:53

  


Fick precis ett sånt där tramsigt kedjemail, ni vet, skicka detta vidare och du får all lycka/pengar/kärlek etc i världen. Brukar aldrig bry mig om dom mailen men detta kunde jag inte låta bli. Hur jäkla gullig är inte denna lilla då? Denna lilla bilden gjorde mig lite gladare idag ialla fall. Så jag ska nog skicka den vidare för den kanske kan göra någon annans dags med.


Annars är det inget vidare idag, vet inte varför. Kan liksom inte sätta fingret på det. Kan vara bristen på arbete och pengar. Bristen på arbete gör att man hinner tänka för mycket, bland annat på allt man vill ha/köpa. Och bristen på pengar gör att man inte kan köpa allt detta. It really sucks!


Jag är så jävla shoppingsugen. Vi ska till stockholm till helgen......kul. Om man bara hade haft lite pengar att shoppa för. Fatta det, hur ofta är man (läs: Jag)  i stockholm? När jag väl är där kan jag ändå inte shoppa, fan med. Förhoppningsvis hinner vi inte gå så mycket på stan. Vi ska dit med mannens föräldrar och titta på "Buddy Holly". Vår present till svärmor när hon fyllde 50 år. Ska bo hos mannens syster och sambo. Så det ska verkligen bli jätteroligt. Barnen ska vara hos mina föräldrar. Men det var ju det där med pengar, det där lilla gråa molnet över huvudet......


Och ute regnar det, vilken dag.


Nu ska jag strax hämta flickorna. Hade tänkt hinna med mycket under dessa tre timmar, men det har bara blivit en handling.


Ovido - Quiz & Flashcards