minaminis

Alla inlägg under september 2009

Av Lisa - 30 september 2009 10:37

Redan onsdag. Snart är vi på väg till Stockholm!


Liten är hemma från dagis idag, väldigt hängig, förkyld och gnällig. Mannen lämande stora på dagis så hon skulle få leka av sig lite. Jag och liten sov till halv nio så vi har precis kommit iordning efter alla morgonbestyr. Det tar sin lilla tid. Nu ska vi strax hämta hem stora, och jag som hade tänkt hinna med lite saker nu på förmiddagen, tänkte att Liten kunde lekt lite själv. Men nejdå. Hennes nya favoritsysselsättning är att hämta pixie böcker som jag ska läsa. Stora älskade det när hon va liten, vi kunde sitta i evigheter och bara läsa och läsa. Liten har inte riktigt haft ro till det, alldeles för mycket spring i dem benen. Men nu har hon alltså fastnat för dem med. Och vad gör man inte för en sjuk liten ett-åring? Jo, man läser och läser och läser, såklart.


Får passa på att göra dem där viktiga sakerna i eftermiddag när hon sover, om stora går med på att leka lite själv.


Ikväll är det dags för föräldramöte på Litens avdelning. Vi har inte lyckats fixa barnvakt så någon av oss få gå själv. Har ännu inte bestämt vilken. På ett sätt vill jag att mannen ska gå, kan vara bra om han får ta del av dagis lite. Det är ju jag som sköter allt med dagis för tillfället, av förståeliga skäl. Men jag vill med gå dit och höra vad de har att säga. Mannen är inte lika bra som jag på att återberätta saker Glad

Vi får se.


Just nu äter Liten papper, bokstavligt talat äter! Tar tuggor från ett block. Det kan väl inte vara bra? Undrar om hon saknar något viktigt ämne för hon äter dem mest konstiga saker, inte bara stoppar dem i munnen utan äter dem......konstig unge.

Av Lisa - 29 september 2009 22:55

Lämnar en med denna underbara fina låten med underbara Lasse.

Den 21 november gör vi Kristianstad tillsammans.

Av Lisa - 29 september 2009 22:48

Liten får nog vara hemma från dagis imorgon med, hon har varit snuvig idag och ikväll tyckte jag att hon kändes varm. Men Stora måste till dagis, hon har klättrat på väggarna idag så det får vi lösa på något sätt. Mannen kan nog ta sovmorgon och lämna henne, så får jag och liten hämta henne.


Barndomsvännen har varit här idag. Sååå mysigt. Är så glad över att ha henne. Vi har varit kompisar sen vi var sex år gamla och det är helt underbart att vi fortfarande, efter 23 år, har varandra. Det är kärlek det. Mycket händer i hennes liv för tillfället och det ska bli spännande att följa med färden. Love you hun!


Ta vara på dom fina i livet!





Av Lisa - 29 september 2009 22:26

Kolla in detta.


Dessa grabbarna kan sjunga, särskilt Kurt Nielsen, den blonda killen i jeansjacka. Snacka om härlig röst.


Hallelujah har alltid varit min favortilåt, nu och möjligt ännu mer. Får gåshud över hela kroppen.

Av Lisa - 29 september 2009 09:46

Idag är vi hemma från dagis. Liten har varit vaken flera timmar inatt och varit ledsen, har ingen aning om vad det var med henne. Så jag lät henne sova idag, hon vaknade halv nio. Så idag är vi hemma. En fördel med att inte ha något jobb att gå till, den enda antagligen.


När flickorna vakade imorse var de snuviga båda två. Har väntat på detta, tycker att vi har klarat oss länge nu. Men det skulle ju vara så typiskt om vi åker på en sån dunderförkylning allihopa nu när vi ska till Stockholm i helgen.


Planen idag är att dammsuga och söka några jobb innan bästaste vännen kommer efter lunch.

Av Lisa - 28 september 2009 22:41

  



En snygg svart kavaj skulle jag lätt kunna tänka mig.

Finns många snygga att välja på, just denna hittade jag på ASOS


Av Lisa - 28 september 2009 22:31

Dagen blev en riktigt bra dag, trots allt. Hade ju inte riktigt den känslan imorse. Men som sagt, den har varit bra. Jag hade fått en hel del gjort här hemma, flickorna har lekt bra tillsammans och jag och stora passade på att leka ostört när Liten sov middag. Hon är sånt monster nu så hon bara förstör när stora ska leka.


När mannen kom hem från jobbet gick vi en promenad i höstblåsen. Flickorna cylkade. Har mest varit jobb i helgen för mannen så det var skönt med en liten promenad tillsammans allihopa. Vi var ju tvungna att gå ut och beundra vårt tak med. Pannorna är på plats så nu är det inte mycket kvar innan det är helt klart. Snyggt blev det.


När mannen nattade flickorna gick jag ner i garaget och målade. Lite lister och grejer som ska sättas upp under vindskivorna. När det är dags för att måla brukar jag ta vid. Bra när man kan turas om.


Sen har vi såklart tittat på "Svenska Hollywoodfruar". Ingen som har missat Anna Anka va? Vilket ramaskri hon har orsakat. Kul tycker jag.


Nu är det sängen och en riktigt bra bok som gäller för mig.

Godnatt!

Imorgon kommer min äldsta vän på besök. Var ett tag sedan vi träffades nu så det ska bli roligt att prata, och prata och prata.

Av Lisa - 28 september 2009 15:21

  


Mitt shoppingsugna jag spanar förtvivlat runt bland alla butikerna på nätet efter godbitar att sukta efter.

Lindex partykollektion lovar gott, och jag fastnade direkt för detta. Helt och hållet min stil.

Ovido - Quiz & Flashcards