minaminis

Alla inlägg den 4 februari 2009

Av Lisa - 4 februari 2009 19:34

vilken rolig dag. helt kanonlyckat. stortjejen har aldrig någonsin lekt så bra med någon innan som hon har gjort idag med tjejen som va här. inte en tår och inte ett enda ingripande vi behövde göra. dom hade så roligt. tjejerna blev jätteledsna när dom skulle hem. den andra tjejen blev helt förtvivlad och ville stanna och min gumma blev med jätteledsen för att de skulle gå. dom hade inte lekt klart tyckte dom....ändå hade de varit här i 4 timmar!!! så härligt.


nu är barnen lagda, och sover....förhoppningsvis. mannen sätter väv i hallen, va en bit som fattades där elementet satt innan. det ska ju ersättas av golvvärme. så sen är det klart för målning. blev tyvärr målning och inte tapet som jag ville. jag ville ju ha min fina trädtapet. men mannen tyckte, förnuftig som han är, att vi skulle vänta med att sätta tapet tills vi ska göra den stora renoveringen på huvudplan, då ska vi nämligen byta tak överallt och då förstörs kanske tapeten. vi ska även bära ut all köksinredning denna vägen och då kan det vara lätt hänt att göra någon repa här och var. trist om man sätter upp en dyr tapet för flera tusen. så han fick faktiskt rätt i det. men jag ska ju liva upp väggarna med lite annat kul, bland annat med det fina marrimekko tyget " moments" som jag köpt. så det ska nog bli najsigt ändå.


Av Lisa - 4 februari 2009 09:48

dessa grejer hade gärna fått flytta in i mitt hem. behöver bara skrapa ihop ett antal tusenlappar för att det ska bli sanning.

men en flicka måste ju få drömma, eller hur?


alla grejerna kommer från Bagaren och Kocken,

 illustrationerna är Cassandra Rhodins

visst är dem underbart fina?

Av Lisa - 4 februari 2009 09:40

Usch, inatt har inte varit en kul natt. har sovit jättedåligt. lillan har vaknat femtioelva gånger av att hon har tappat nappen, hon har verkligen varit superorolig. måste va tänderna som är på gång nu. det är hög tid att dem kommer nu nämligen, hon är ju över 8 månader. till råga på allt har jag inte kunnat sova när jag väl har haft chansen, har legat vaken jättelänge efter varje nappinsättning. måste vara för mycket kaffe under gårdagen. jag är som en gammal tant, kan inte dricka kaffe efter fem på kvällen och jag kan inte dricka för mycket på dagen heller. jobbigt, särskilt nu när man har blivit beroende av det....trodde aldrig att jag skulle bli så beroende av kaffe. men det är nu sen man började gå hemma med två små barn som man inser hur bra det funkar mot trötthet. och nu kan jag inte vara utan det.


stora tjejen är på dagis idag. hon var lite snorig när hon vaknade imorse men hon ville till dagis ändå när jag frågade. tänkte annars att vi hade kunnat va hemma och mysa, men hon var pigg så hon ville iväg. lillans näsa har med börjat rinna, men det tar jag som ett tecken på att tänderna är på väg. Naivt kanske, är säkert bara en vanlig förkylning.


efter dagis idag får vi besök av en liten kompis till stora tjejen, hennes mamma och lillebror kommer med såklart. och dem har med sig torskfilé, det är ju den obligatoriska torsk-onsdagen idag. tjejen älskar det, frågar varje dag efter dagis om det är idag vi ska köpa torsk. så det får vi ju inte missa.

Ovido - Quiz & Flashcards