minaminis

Alla inlägg den 8 februari 2009

Av Lisa - 8 februari 2009 18:49

vår lilla lilla skrutta kryper....idag har hon lärt sig att krypa!

duktiga lilla tjej. innan har hon bara hasat sig fram lite smått, antingen sittandes på rumpan eller liggandes på magen, fast då har hon bara kommit bakåt. men nu ikväll när vi satt på golvet och lekte så stod hon på alla fyra och gungade som hon brukar göra för att försöka nå olika saker sen rätt som det var så flyttade hon benen och armarna och började krypa. sakta går det men hon kryper. så nu får man se upp. rätt som det är kryper hon med en väldig fart och får tag på precis de saker som hon vill ha.


nu sover båda flickorna. jättetrötta var dem ikväll. vi var iväg igår hos några kompisar och det blev sent för dem. lillan somnade där i sin vagn och stora tjejen somnade i soffan. vi hade jättetrevligt...som vanligt när vi träffar dem. började prata semester planer. blir nog en långweekend någonstans med dem i sommar. får se vart.


mannen är iväg och spelar innebandy nu så jag har soffan för mig själv. men han kommer nog snart så då blir det söndagsmys.


vad har helgen mer innehållit då? i fredags var det sim som vanligt, sen åkte vi hem och lagade lite god mat. precis när vi satt oss och ska äta ringer det från mannens jobb. han har nämligen beredskap sen i torsdags. så det var bara att slänga i sig maten för hans del sen stack han iväg. kom hem efter två timmar så vi satte oss och kollade let´s dance allihopa. men efter en timme ringde det igen och han fick sticka iväg. så det blev inte så mycket fredagsmys för hans del. jag och flickorna fick mysa istället.

tråkigt, men så är det. han har beredskap var 8:e vecka och det vet vi ju om.


i lördags var mina föräldrar här. pappa hjälpte mannen att måla entrén och mamma lekte med flickorna. idag har vi bara varit hemma och grejat, och städat lite. en sån där underbart härlig söndag har vi haft. när man faktiskt får lite gjort. lagade lite indiskt, gott, och festade till det med efterrätt, något man borde ha oftare.


nu ska jag leta upp något gott och tugga på och sen ska jag lägga mig i soffan och invänta mannen.

Ovido - Quiz & Flashcards