minaminis

Alla inlägg den 20 februari 2009

Av Lisa - 20 februari 2009 16:17


måste ju önska mig lite fint till Liten med,

även detta från Polarn & Pyret

Av Lisa - 20 februari 2009 15:44

så, nu har jag några minuter helt i tysthet för mig själv. bara radion som låter i bakgrunden.


mannen och stora körde precis iväg, dem skulle kolla på bio, "Bolt" så hon var eld och lågor, hon älskar att gå på bio. Liten sover fortfarande, har sovit i två timmar nu, jag hoppas på en bra stund till. Hon har nog bestämt sig för att hon har blivit för stor för att sova två gånger om dagen nu, en gång räcker. men då tycker jag att hon får sova två-tre timmar. tror ni hon kan gå med på det?


Stora började med en gång om dagen redan när hon var sex månader, så liten har hållt ut lite längre.


helg igen, å så skönt. vi har rätt fullspäckat schema, som vanligt. morgondagen bjuder på barnkalas för stora och sen ska barnen sova hos farmor och farfar, dom frågade om barnen ville det, och japp, det ville dom. hoppas bara liten blir bättre till imorn, inte roligt att lämna iväg henne annars. så vi är barnfria utan något speciellt planerat, lyxigt. vi har tänkt oss att laga lite god mat hemma och dricka lite vin, sen promenera ner till den lilla biografen som finns i vår lilla by och titta på "Australia"

mysigt, bara vara, prata och ta hand om varandra. har varit dåligt med det på sistone.


söndag ska det jobbas här. systers man kommer hit och hjälper mannen med trappen. det är nämligen dags för räcket och trappstegen. så jag får nog fullt upp med att passa upp på dem med kaffe och mat och annat.

Av Lisa - 20 februari 2009 12:48

lite grejer som jag skulle vilja ha till stora från Polarn & Pyret


att jackan är rosa är tjejens val. jag hade velat att hon skulle ha en röd, men nej, hon ska ha en rosa. så jag får ge mig på det för både hennes vinterjacka och hennes förra höstjacka var röd. så denna gången kan hon få som hon vill.


sen skulle jag vilja ha en tillhörande gul tröja till dme randiga tightsen men det fanns ingen bild på den.


hmm, tror nog att jag får sålla lite bland vilka kläder det blir. men jacka och mössa blir det ialla fall.

Av Lisa - 20 februari 2009 09:04

igår var en väldigt trött dag, sömnbristen måste ju visa sig någon gång. har inte sovit bra/tillräckligt på många många nätter. Liten ligger och hostar och hostar och tappar nappen och är allmänt orolig. inte har hon blivit bättre heller, snarare sämre, igår åkte hon på ögoninflammation så det stod härliga till. inte så konstigt när stora hade det för någon dag sedan, men hennes försvann och har inte kommit tillbaka, vi hade ju droppar till henne. vet inte om man vågar ta dem dropparna på Liten, kanske dem är för starka. vi tvättade bara med uppkokat vatten igår. har inte sett hur ögonen ser ut idag för hon sover fortfarande.......


idag vaknade jag ialla fall och var utvilad. Liten sov bra första halvan av natten, sen ville hon ha välling och efter det var det kört. då började hon hosta igen och efter varje hostattack kommer hon på att hon har tappat nappen och då blir hon ledsen. så det är det bara till att gå upp och sätta in nappen, och precis när man lagt huvudet på kudden igen så börjar hon hosta igen, och historien upprepar sig. man blir lite knäckt av det, men viist det är ju faktiskt liten som det är synd om. men inatt var mannen så snäll så han tog det, så jag fick krypa över till hans varma härliga sida och slumra in. sen vaknade jag inte förräns halv nio då stora kom in och väckte mig.


idag kommer bvc-sköterskan hit och ska göra boel-testet på liten. då kan ju hon passa på att titta på hennes stackars ögon.


nu är det frukost med stora som gäller.

Ovido - Quiz & Flashcards