minaminis

Alla inlägg den 23 februari 2009

Av Lisa - 23 februari 2009 09:48

har förresten glömt att skriva att liten kan prata! hon säger tack tack, fast mer taa-taa men hon menar ju tack-tack. säger det på rätt ställen när man ger henne leksaker. så duktig är hon. ma-ma och pa-pa säger hon med men jag tror inte riktigt hon har koll på hur de orden ska användas, för hon säger dem nästan hela tiden. men duktig är hon ialla fall. såklart, hon är ju min tjej!

Av Lisa - 23 februari 2009 09:29

hej hopp nu var helgen slut. har haft en riktigt bra och rolig helg. är nöjd, den har inte gått så där alldeles för snabbt som de flesta helger gör utan jag är nöjd.


fredagen bjöd ju på bio för stora och mannen, glada och uppskruvade kom dom (läs stora) hem. hon var superhund hela kvällen, det var det enda hon pratade om. pizza och let´s dance stod med på schemat. tjejen fick välja och då blir det så. mysig kväll med hela familjen.


lördagen spenderades på barnkalas. stora var bjuden till kusinen som fyllde 7 år. jag var med som moraliskt stöd till syster och hennes man. kan behövas när 18 ungar ska ha mat och glass och lek och skattjakt och frågesport och allt var det var. riktigt roligt hade dem, det första riktiga barnkalaset för tjejens del, jag tyckte hon skötte sig riktigt fint. förutom att hon ovh lillkusinen blev uteslutna ur sitt lag när det var frågetävling för de kunde inte sitta still :) men hur lätt är det när man är tre år?


sen skulle flickorna sova hos sin farmor och farfar och jag och mannen var barrnlediga. ååååå så skönt det var. saknade dem som fasiken, var ett tag sen vi lämnade bort dem nu, men vi hade så mysigt. skulle egentligen gått på bio men det hanns inte med. vi lagade god mat och drack vin och PRATADE. utan att bli avbruten av en liten tjej hela tiden som vill berätta mycket viktigare saker.  tittade lite på melodofestivalen, och denna gången kunde vi faktiskt höra vad de sjöng. sen satt vi uppe och drack rom och cola och lyssnade på bra musik. en superlyckad och mysig och romantisk kväll. såna behövs det fler av.


söndagen var det jobb på schemat för mannens del, han och systers man jobbade på trappen, dom fick dit alla 12 ekstegen, och det blev fint kan jag lova. bild kommer när det är färdigt. jag fick förmiddagen för mig själv för barnen var kvar hos farmor och farfar en stund. så jag hann med mycket, bakade, rensade garderoben, vek 60 kg tvätt och passade upp på killarna.


idag är jag hos syster medans hon är på jobbet. min man har nämligen tagit ledigt idag så dom kan fortsätta med trappen. systers man är alltid ledig på måndagar. så jag är här och passar alla barnen. stora kusinen är i skolan nu och piff och puff leker så himla bra. och liten älskar att sitta och kolla på dom och krypa efter dem, så jag har det rätt bra här.


just nu leker dom kurragömma, men båda har gömt sig så dom har missupfattat det där lite. får nog styra upp leken en smula.

Ovido - Quiz & Flashcards